Američané chtějí Civic Type-R tak moc, že kvůli němu sepisují petici

Internetová petice vyzývá japonskou automobilku, aby ukončila „diskriminaci“ amerických zákazníků a zařadila do nabídky pro severoamerický trh ostrou verzi evropského hatchbacku.

Nová Honda Civic Type-R, představená zatím ve formě konceptu na autosalonu v Ženevě, se nejspíš opět nebude prodávat ve Spojených státech. Američtí fanoušci se s tím ale nehodlají smířit. Jeden z nich dokonce připravil internetovou petici v naději, že dostatečné množství podpisů by mohlo vedení japonské automobilky obměkčit. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Honda Civic Type-R měla premiéru minulý týden na autosalonu v Ženevě

„Příznivci Hondy požadují okamžité ukončení diskriminace našeho trhu,“ píše zřizovatel petice Nikos Stoufis. Původně doufal, že nashromáždí nejméně 7500 podpisů. Poté, co si jeho petice všimly americké automobilové weby, však počet signatářů tuto metu překročil a Stoufis zvýšil cíl na 10 000.

Naděje, že by Honda jeho přání vyslyšela, není velká. Nový Civic Type-R totiž vychází z evropského hatchbacku, který není pro USA homologován.

Firma by se před zahájením jeho prodeje ve Spojených státech musela pustit do zdlouhavého a nákladného procesu, jehož přínos by byl přinejmenším nejistý.

Hot hatche jim nic neříkají

Američané dávají před auty s výklopnou zádí přednost tradičním sedanům a fenomén ostrého hatchbacku většině z nich nic neříká. Díky modelům jako Volkswagen Golf GTI a Focus ST sice povědomí o této kategorii u americké motoristické veřejnosti stoupá, ale ještě dlouho se bude jednat o okrajovou záležitost. 

Honda by také musela řešit logistiku výroby a distribuce. Mohla by buď dovážet Civic Type-R z Evropy, nebo pro něj přizpůsobit některou ze svých továren v Severní Americe. Kterákoli z těchto možností by se ale musela výrazně odrazit v prodejní ceně Civiku Type-R a dále tak snížit jeho nevelký prodejní potenciál na tamním trhu. 

Nová Honda Civic Type-R dostane zbrusu nový přeplňovaný čtyřválec 2,0 l o výkonu 280 koní. Automobilka doufá, že Type-R bude na Nürburgringu rychlejší než Seat Leon Cupra, který nedávno pokořil rekord aut s pohonem předních kol.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků