Alternativním pohonům vládne Dacia, hybridní královnou je Toyota

Ceny nafty a benzinu stoupají, litr prémiového paliva za 40 korun není výjimkou. Projevuje se to na oblíbenosti nových vozů s jinými palivy?

I přes relativně širokou nabídku alternativních či kombinovaných pohonů zůstávají klasická fosilní paliva první volbou českých zákazníků.

V letošním roce se za první půlrok zaregistrovalo 56,44 procenta nových vozů s benzinovými motory, dieselů bylo lehce nad 41 procent. Stlačený zemní plyn přitáhl 0,23 procenta, konkrétně 183 vozů. Nových aut na LPG bylo z celkového počtu nových vozů 0,30 procenta (245 aut) – tady je zajímavé, že v červnu se celkově 55 aut v kategorii na LPG zaregistrovalo od Dacie.

Technika | Život řidiče | Škoda | Byznys

Auta na CNG: Jak dojedou daleko?

Na etanol E85 jezdí u nás nově 84 aut, tedy 0,10 procenta. Čistě elektrické vozy se zapsaly 18 auty a 0,2 procenta. Lépe si vedly hybridy, které zaujaly 0,30 procenta trhu, a v součtu to představovalo 243 aut.

Jak si v jednotlivých palivových kategoriích vedly značky?

CNG: 1. Volkswagen (124), 2. Škoda (26), 3. Fiat (19), 4. Opel (14), 5. Mercedes-Benz (2)
LPG: 1. Dacia (208), 2. Fiat (12), 3. Opel (10), 4. VW (6), 5. Škoda (5), 6. Seat a Mercedes-Benz (po 2)
Hybridy: 1. Toyota (157), 2. Lexus (58), 3. Honda, Citroën (po 9), 4. Peugeot (6), 5. Kia (3), 6. Mercedes-Benz (1)
Elektromobily: 1. Nissan (7), 2. Peugeot, Citroën (po 4), 3. Opel (2), 4. Mercedes-Benz (1)
E85: 1. Dacia (78), 2. Ford (4), 3. Jeep, Volvo (po 1)

V alternativních pohonech jako celku vypadá pořadí pěti nejoblíbenějších značek na českém trhu následovně:

1 Dacia 286 ks
2 Toyota 157 ks
3 Volkswagen 130 ks
4 Lexus 58 ks
5 Fiat, Škoda po 31 ks

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků