Alternativním pohonům vládne Dacia, hybridní královnou je Toyota

Ceny nafty a benzinu stoupají, litr prémiového paliva za 40 korun není výjimkou. Projevuje se to na oblíbenosti nových vozů s jinými palivy?

I přes relativně širokou nabídku alternativních či kombinovaných pohonů zůstávají klasická fosilní paliva první volbou českých zákazníků.

V letošním roce se za první půlrok zaregistrovalo 56,44 procenta nových vozů s benzinovými motory, dieselů bylo lehce nad 41 procent. Stlačený zemní plyn přitáhl 0,23 procenta, konkrétně 183 vozů. Nových aut na LPG bylo z celkového počtu nových vozů 0,30 procenta (245 aut) – tady je zajímavé, že v červnu se celkově 55 aut v kategorii na LPG zaregistrovalo od Dacie.

Život řidiče | Technika | Škoda | Byznys

Auta na CNG: Jak dojedou daleko?

Na etanol E85 jezdí u nás nově 84 aut, tedy 0,10 procenta. Čistě elektrické vozy se zapsaly 18 auty a 0,2 procenta. Lépe si vedly hybridy, které zaujaly 0,30 procenta trhu, a v součtu to představovalo 243 aut.

Jak si v jednotlivých palivových kategoriích vedly značky?

CNG: 1. Volkswagen (124), 2. Škoda (26), 3. Fiat (19), 4. Opel (14), 5. Mercedes-Benz (2)
LPG: 1. Dacia (208), 2. Fiat (12), 3. Opel (10), 4. VW (6), 5. Škoda (5), 6. Seat a Mercedes-Benz (po 2)
Hybridy: 1. Toyota (157), 2. Lexus (58), 3. Honda, Citroën (po 9), 4. Peugeot (6), 5. Kia (3), 6. Mercedes-Benz (1)
Elektromobily: 1. Nissan (7), 2. Peugeot, Citroën (po 4), 3. Opel (2), 4. Mercedes-Benz (1)
E85: 1. Dacia (78), 2. Ford (4), 3. Jeep, Volvo (po 1)

V alternativních pohonech jako celku vypadá pořadí pěti nejoblíbenějších značek na českém trhu následovně:

1 Dacia 286 ks
2 Toyota 157 ks
3 Volkswagen 130 ks
4 Lexus 58 ks
5 Fiat, Škoda po 31 ks

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků