Alpine má velké plány, chystá ještě silnější model a možná i kabriolet

Nového kupé od Alpiny už se nemůžeme dočkat. Automobilka nás dostatečně namlsala hned dvěma úžasnými koncepty, jenže od té doby uběhlo hodně vody. První studie se ukázala před dvěma lety, sériová verze by se však měla představit už tuto zimu a následovat by měly i další deriváty.

Zajímavosti | Video | Autosalony | Sportovní auta | Kupé | Ženeva 2016 | Renault

Renault Alpine je blíže sériové výrobě. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,5 s

Bylo by ale vhodné připomenout, že Alpine vždy tvořila zábavná auta s pohonem zadních kol, u kterých vysoká maximální rychlost nikdy nehrála klíčovou roli. A tak to také zůstane. Přestože mluvíme o výkonnějším modelu, nepůjde o konkurenci pro zavedené supersporty věhlasných značek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériové provedení by se mělo představit už letos v zimě. Jestli bude jezdit tak fantasticky, jak vypadá, máme se skutečně na co těšit

Základem standardní verze by se měla stát osmnáctistovka odvozená od motoru z Clia RS, která údajně nabídne výkon 184 kW (250 koní). Silnější provedení dostane větší turbodmychadlo, které by společně s dalšími úpravami mělo vyhnat maximum až na 221 kW (300 koní).

Retro | Technika | Sportovní auta | Kupé | Kabriolety | Renault

Alpine A110 (1962-1978): Modrá mistryně

Šéf automobilky Michael van der Sande se pro magazín Autocar rozpovídal, že by si v modelové nabídce velmi dobře dokázal představit i kabriolet. Všechno je prý ve fázi úvah, pokud však automobilka zjistí, že by o něj byl dostatečný zájem, začne na něm pracovat. Výkonnější verze je už v tento moment jasnou věcí, protože náklady na její vývoj nejsou zdaleka tak rozsáhlé jako v případě kabrioletu a trh pro ni bezesporu existuje.

Mohlo by vás zajímat, že k prodeji modelu využije automobilka některá dealerství Renaultu, v Evropě by jich mělo být něco mezi 60 až 80. Právě evropský trh je pro automobilku momentálně tím klíčovým, v budoucnu by se ovšem mohla rozšířit i do dalších koutů světa.

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků