Představujeme vám první obrázky vozu znovuzrozené značky Alpine. Renault to s oprášením její slávy myslí skutečně vážně.
Slavné sportovní vozy Alpine se rodily pod dozorem vloni v srpnu zesnulého Jeana Rédélého ve francouzské továrně Dieppe. Nejslavnějším z nich byl model A110, jenž sbíral vavříny na světových rallye v šedesátých a sedmdesátých letech. Pamětníci jistě vzpomenou na modrou Hubáčkovu „alpinku“, která na tratích našich rallye hledala jen ztěží konkurenci. Jméno Alpine však dodnes skrývá potenciál, s nímž se ani značka Renault nehodlá jen tak rozloučit. Na předloňském ženevském autosalonu se proto objevila studie vozu Alpine 210 RS. Srdce milovníků vozů Alpine se rozbušilo loni v říjnu, kdy marketingový řiditel Renaultu Patrick Blain oznámil, že Renault hodlá na trh uvést čistě sportovní automobil, nikoliv pouze derivát sériových produktů. Jmenovat by se měl právě Alpine, přičemž Blain informoval o tom, že si na něj budeme muset počkat alespoň do roku 2010. Nyní vám nový projekt můžeme již blíže představit.
Alpine Interlagos
Jmenovat by se měl Alpine Interlagos. Stejné jméno nesl vůz, jenž se v šedesátých letech vyráběl na bázi Renaultu Alpine 108 v Brazílii. Do společnosti sportovních Renaultů přinese opět klasickou koncepci, tedy motor uložený vpředu a pohon zadních kol. Tržní cenu by měl v rozumných mezích držet významný podíl sériově vyráběných komponentů, včetně motoru. Měl by se jednat o dvoulitrový čtyřválec Renault, doplněný manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou.
Alpine A110 a A310
V dnešních dnech v halách Dieppe vznikají zajímavé, sportovně střižené vozy Renault Sport Mégane 225, Renault Sport Clio 197 a jejich deriváty. Posledním vozem z Dieppe, jenž nesl značku Alpine, byl typ A610, pocházející z roku 1985. Podobně jako A310 byal i „šesetdesítka” poháněna jednotkou V6, a sice ve dvou provedeních. Alpine V6 GT disponovalo objemem 2,8 litru a výkonem 158 koní, kdežto Alpine V6 Turbo dávalo díky dmychadlu Garrett T3 z objemu 2,5 l rovných 200 koňských sil. V roce 1991 byl typ A610 naposledy modernizován, příď dostala výklopné světlomety, na bocích se objevily vstupy vzduchu a zadní spoiler se zvětšil. Přeplňovaný šestiválec konstruktéři převrtali na tři litry, výkon se vyhoupnul na 250 koní a nejvyšší rychlost stoupla na 265 km/h.
Poslední nové vozy Alpine ale vyjely z továrny v Dieppe na sklonku roku 1994 a značka tím prakticky zanikla. Jenže slavné sportovní a závodní vozy se staly historií, jíž kromě jednotlivců oživují kluby nejen v Evropě, ale také v USA, Austrálii nebo Japonsku. Vzkříšení této značky by určitě potěšilo nejednoho příznivce výjimečných autoombilů.
Alpine A610