Alpine A450 vrací legendární značku do života

Slavná značka Alpine se nakonec svého znovuzrození dočkala. A do života se nevrátí žádným oplastovaným Renaultem, ale rovnou závodním speciálem.

V uplynulých letech automobilka Renault pracovala s myšlenkou vzkřísit kdysi slavné jméno Alpine, jež jí přineslo celou řadu sportovních úspěchů, ale také vynikající renomé ve světě sportovních konverzí silničních automobilů. Pod vlivem novodobých úspěchů značky Fiat s divizí Abarth pánové z Renaultu zvažovali pod jménem Alpine prodávat sportovně zaměřené vozy, jež by po technické stránce vycházely z velkosériových renaultů, ale oslovily uživatele svým agilním a originálním akcentem a příznivou pořizovací cenou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpine A450: slavná značka je zpět!

S návratem jména Alpine to vypadalo střídavě dobře a střídavě beznadějně. V únoru roku 2009 Renault oficiálně oznámil, že všechny plány na obnovení značky Alpine zastavil. To však nikterak nepodlomilo víru celé plejády nadšenců, konstruktérů a designérů, kterým se návrat jména Alpine do života Renaultu zalíbil natolik, že se pustili do práce na vlastních konceptech s vírou v jejich potenciální sériovou výrobu. Před dvěma lety jsme vám například představili projekt Renault Alpine Sports Coupe, jenž vzešel z rukou stylisty Davida Cardosa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se představí již pozítří na okruhu Silverstone

Před necelým rokem jsme vás podrobně informovali o provozuschopném prototypu Alpine A110-50, zatímco nyní je již jasné, že značka Alpine je zpět. Přijíždí závodní speciál Alpine A450 (původně mu říkali No36), jenž si vypůjčil jméno od vozů, jež jezdily ve vytrvalostních závodech Le Mans v průběhu sedmdesátých let. Svoji jízdní premiéru si odbude již pozítří na britském okruhu Silverstone, kde za volant prototypu pro kategorii LMP2 usednou pánové Nelson Panciatici a Pierre Ragues.

Design | Renault | Premiéry | Sportovní auta | Ostatní značky

Fotogalerie: Alpine A110-50 detailně (+video)

Vůz bude nasazen stájí Signatech-Alpine, o jeho pohon se postará pětilitrový osmiválec Nissan s výkonem 500 koní (368 kW) a vystartovat má na letošní čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Převodovka šestistupňová X-Trac, hmotnost 900 kg a nejvyšší rychlost 330 km/h. „Alpine A450 vzdává hold vozům A441, A442 a A443, jež závodily, a v případě A442B zvítězily, v Le Mans v sedmdesátých letech. Číslovka 50 symbolizuje 50. výročí vstupu značky Alpine do Le Mans,“ prohlásil Carlos Tavares, provozní ředitel koncernu Renault, a dodal:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„ Návrat Alpine do motoristického sportu je začátkem nových dějin této legendární značky. Ačkoli se zaměřujeme na vzdálenou budoucnost a nové sériové auto vyvíjíme až pro rok 2016, nezapomínáme na výjimečný odkaz jména Alpine.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků