Alpine A450 vrací legendární značku do života

Slavná značka Alpine se nakonec svého znovuzrození dočkala. A do života se nevrátí žádným oplastovaným Renaultem, ale rovnou závodním speciálem.

V uplynulých letech automobilka Renault pracovala s myšlenkou vzkřísit kdysi slavné jméno Alpine, jež jí přineslo celou řadu sportovních úspěchů, ale také vynikající renomé ve světě sportovních konverzí silničních automobilů. Pod vlivem novodobých úspěchů značky Fiat s divizí Abarth pánové z Renaultu zvažovali pod jménem Alpine prodávat sportovně zaměřené vozy, jež by po technické stránce vycházely z velkosériových renaultů, ale oslovily uživatele svým agilním a originálním akcentem a příznivou pořizovací cenou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpine A450: slavná značka je zpět!

S návratem jména Alpine to vypadalo střídavě dobře a střídavě beznadějně. V únoru roku 2009 Renault oficiálně oznámil, že všechny plány na obnovení značky Alpine zastavil. To však nikterak nepodlomilo víru celé plejády nadšenců, konstruktérů a designérů, kterým se návrat jména Alpine do života Renaultu zalíbil natolik, že se pustili do práce na vlastních konceptech s vírou v jejich potenciální sériovou výrobu. Před dvěma lety jsme vám například představili projekt Renault Alpine Sports Coupe, jenž vzešel z rukou stylisty Davida Cardosa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se představí již pozítří na okruhu Silverstone

Před necelým rokem jsme vás podrobně informovali o provozuschopném prototypu Alpine A110-50, zatímco nyní je již jasné, že značka Alpine je zpět. Přijíždí závodní speciál Alpine A450 (původně mu říkali No36), jenž si vypůjčil jméno od vozů, jež jezdily ve vytrvalostních závodech Le Mans v průběhu sedmdesátých let. Svoji jízdní premiéru si odbude již pozítří na britském okruhu Silverstone, kde za volant prototypu pro kategorii LMP2 usednou pánové Nelson Panciatici a Pierre Ragues.

Design | Sportovní auta | Premiéry | Renault | Ostatní značky

Fotogalerie: Alpine A110-50 detailně (+video)

Vůz bude nasazen stájí Signatech-Alpine, o jeho pohon se postará pětilitrový osmiválec Nissan s výkonem 500 koní (368 kW) a vystartovat má na letošní čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Převodovka šestistupňová X-Trac, hmotnost 900 kg a nejvyšší rychlost 330 km/h. „Alpine A450 vzdává hold vozům A441, A442 a A443, jež závodily, a v případě A442B zvítězily, v Le Mans v sedmdesátých letech. Číslovka 50 symbolizuje 50. výročí vstupu značky Alpine do Le Mans,“ prohlásil Carlos Tavares, provozní ředitel koncernu Renault, a dodal:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„ Návrat Alpine do motoristického sportu je začátkem nových dějin této legendární značky. Ačkoli se zaměřujeme na vzdálenou budoucnost a nové sériové auto vyvíjíme až pro rok 2016, nezapomínáme na výjimečný odkaz jména Alpine.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 120 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků