Alpine A110: Přeplňovaná 1.8, maximálka 252 km/h a žádná přítlačná křídla

Milovníci lehkých a obratných sportovních vozů mohou konečně zaplesat. To, nač nedočkavě čekali již několik let, je tady. Značka Renault odhalila sportovní model Alpine A110 v sériové podobě.

Vzhled byl ještě před Ženevou odhalen, takže jediné, nač se čekalo, byly technické parametry tohoto sportovního kupé s legendárním označením A110. Renault zachoval veškeré charakteristické prvky dřívějších vozů Alpine a také novinka má motor uložený za řidičovými zády, což se rovná rozložení hmotnosti 44 % vpředu a 56 % hmotnosti vzadu. Na přední i zadní nápravě jsou použita lichoběžníková ramena nestejné délky.

Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Renault | Ženeva 2017

Renault odtajnil podobu a jméno nového modelu Alpine

Výkon nového přeplňovaného čtyřválce o objemu 1,8 litru činí 252 koní a 320 Nm točivého momentu. Přenos výkonu na zadní nápravu obstará 7stupňová dvouspojková převodovky DCT se spojkami v olejové lázni (s manuálem se zatím nepočítá). Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouze 4,5 sekundy, což Alpine A110 řadí do stejné ligy s o mnoho výkonnějšími sportovními vozy.

Zajímavosti | Renault

7 zajímavostí, které jste o Alpine možná nevěděli

Platforma i kapotáž sportovního kupátka je kvůli co nejnižší hmotnosti kompletně vyrobena z hliníku. Měří 4180 mm na délku, 1800 na šířku a 1250 mm na výšku. Alpine zašla tak daleko, že například brzdové třmeny Brembo jsou také z hliníku, přičemž ty zadní ukrývají parkovací brzdu. To znamená úsporu 2,5 kg na každém třmenu! Díky tomu činí pohotovostní hmotnost skvělých 1080 kg! Spodní část karoserie je kompletně kapotovaná hliníkovými plechy a vzadu najdeme funkční difuzor. I díky tomu je Alpine A110 jediný vozem své kategorie, který dosahuje maximální rychlosti 250 km/h bez použit jakéhokoliv přítlačného křídla či spoileru.

Představované vozy jsou součástí limitované edice 1955 aut, přičemž všechny byly rezervovány v průběhu jediného týdne.

Kabriolety | Renault | Design

Bude Alpine A110 také bez střechy? Vypadal by takto

Výroba Alpine A110 začne během několika málo měsíců ve staré továrně v Dieppe a první zákazníci dostanou své vozy na konci roku 2017. Prodeje budu zahájeny prostřednictvím 60 oficiálních prodejců Alpine nejdříve v kontinentální Evropě s cenovkou 58 500 eur za základní model. Později se nabídka rozšíří o levostranná provedení pro britský trh a Japonsko. Alpine A110 se postaví proti konkurenci v podobě Porsche Cayman nebo Alfa Romeo 4C.

Renault Kangoo 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 111 689 km
Cena: 74 000 Kč
Renault Mégane 1.87
Rok výroby: 2005
Stav: 124 206 km
Cena: 48 000 Kč
Renault Grand Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 118 612 km
Cena: 72 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků