Alpina slaví 50 let speciálními edicemi B5 a B6 Bi-Turbo

Seznam kapitol
  1. Alpina B5 a B6 BiTurbo Edition 50
  2. Fotogalerie: Alpina B5 a B6 BiTurbo Edition 50

Výhradní úpravce vozů BMW začal fungovat v roce 1965 jako úpravce karbubátorů a hlav motorů. Současné logo a jméno Alpina se objevilo v roce 1967 a už v roce 1970, kdy měla společnost 70 zaměstnanců, se přestěhovala do Buchloe, kde sídlí dodnes.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Speciální Edice 50 na oslavu padesátého výročí přináší o 60 koní vyšší výkon a o 70 Nm mocnější točivý moment dvakrát přeplňovaného osmiválce 4,4 l. Od každé karosářské varianty vznikne maximálně padesát aut

Alpina byla velmi úspěšná na závodních tratích až do roku 1988, kdy se stáhla zaprvé kvůli změně pravidel a zadruhé také kvůli nevyhovující výrobní kapacitě.

Testy | SUV | Video | BMW

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Od roku 1983 uznává německé ministerstvo dopravy značku Alpina jako samostatného výrobce a její vozy mají vlastní VIN kód. V současné době ale výroba vozů probíhá na lince u BMW a Alpina provádí pouze finální úpravy.

Jedním z nejslavnějších vozů je model Alpina B10 BiTurbo z roku 1989. Model založený na BMW řady 5 E34 používal šestiválec M30 o bojemu 3,4 l s přeplňováním. Výkon dosahoval na 360 koní a točivý moment na 520 Nm. Už v roce 1989 bylo tohle auto schopné atakovat 300 km/h a mnozí ho považují za nejlepší sedan všech dob.

Testy | Video | Sportovní auta | BMW

Test Alpina B3 Biturbo Allrad: „em-trojka“ do nepohody  

Nyní Alpina oslavuje 50 let působení na trhu speciální edicí modelů B5 a B6 Bi-Turbo. Vedle upomínkové plakety Edition 50 dostane zákazník především upravený přeplňovaný osmiválec 4,4 l s výkonem 441 kW (600 k) a točivým momentem 800 Nm.

To je nárůst o 60 koní a 70 Nm a díky tomu dosáhne sedan Edition 50 na 328 km/h a na stovku zrychlí za 4,2 sekundy. Celkem vznikne pouze padesát sedanů a kombi B5 a stejně tak 50 kupé B6.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alpina B5 a B6 BiTurbo Edition 50
  2. Fotogalerie: Alpina B5 a B6 BiTurbo Edition 50
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků