Alpina D3 Bi-Turbo Coupé: podivný elegán

Alpina je nesporně jednou z hvězd tuningového nebe. Ja ale otázkou, zda její poslední produkty nepovedou k rychlému vyhasnutí...

Oddaný úpravce vozidel BMW se předvedl již v mnoha světlech, za léta své existence dokázal několikrát, že název Alpina pasuje jak na luxusní limuzínu, tak na sportovní vozidla. Nejnovějším počinem z jejich dílny je přitom Alpina D3 Bi-Turbo, kupé, které se tak trochu liší od těch ostatních. Společnost si totiž dala záležet na tom, aby byl jejich výsledek nejen výkonný, ale zároveň i úsporný.

Svědčí o tom především použití vznětového přeplňovaného dvoulitrového agregátu z BMW 123d, naladěného na výkon 214 koní. Úpravci popracovali i na redukci hmotnosti a tak se z tohoto vozu stává to nejlepší z hlediska poměru výkon/hmotnost. Na jednu tunu totiž připadá až 146 koní, což je přibližně srovnatelný údaj s BMW 330d. Kromě toho při dnešních cenách paliv potěší i udávaná kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km. Nízkého výkonu, nebo těžkopádnosti se obávat jistě nemusíme, sprint z  0 na 100 km/h zvládne vůz za 6,9 sekund a maximální rychlost je kolem 245 km/h.

Samozřejmě nechybí ani jistý punc exkluzivity, který dodává lemování, decentní bodykit a charakteristická sportovní kola. Nechybí ani ovšem pořádná dávka rozpaků, něco jako čtyŕválcový diesel se k Alpině hodí asi jako sáňky na Ibizu... Cena za toto úsporné BMW byla stanovena na 32 950 liber (zhruba 995 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek
Alpina D3 Bi-Turbo Coupé
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků