Alpina D3 Bi-Turbo Coupé: podivný elegán

Alpina je nesporně jednou z hvězd tuningového nebe. Ja ale otázkou, zda její poslední produkty nepovedou k rychlému vyhasnutí...

Oddaný úpravce vozidel BMW se předvedl již v mnoha světlech, za léta své existence dokázal několikrát, že název Alpina pasuje jak na luxusní limuzínu, tak na sportovní vozidla. Nejnovějším počinem z jejich dílny je přitom Alpina D3 Bi-Turbo, kupé, které se tak trochu liší od těch ostatních. Společnost si totiž dala záležet na tom, aby byl jejich výsledek nejen výkonný, ale zároveň i úsporný.

Svědčí o tom především použití vznětového přeplňovaného dvoulitrového agregátu z BMW 123d, naladěného na výkon 214 koní. Úpravci popracovali i na redukci hmotnosti a tak se z tohoto vozu stává to nejlepší z hlediska poměru výkon/hmotnost. Na jednu tunu totiž připadá až 146 koní, což je přibližně srovnatelný údaj s BMW 330d. Kromě toho při dnešních cenách paliv potěší i udávaná kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km. Nízkého výkonu, nebo těžkopádnosti se obávat jistě nemusíme, sprint z  0 na 100 km/h zvládne vůz za 6,9 sekund a maximální rychlost je kolem 245 km/h.

Samozřejmě nechybí ani jistý punc exkluzivity, který dodává lemování, decentní bodykit a charakteristická sportovní kola. Nechybí ani ovšem pořádná dávka rozpaků, něco jako čtyŕválcový diesel se k Alpině hodí asi jako sáňky na Ibizu... Cena za toto úsporné BMW byla stanovena na 32 950 liber (zhruba 995 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek
Alpina D3 Bi-Turbo Coupé
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků