Alpina D3 Bi-Turbo Coupé: podivný elegán

Alpina je nesporně jednou z hvězd tuningového nebe. Ja ale otázkou, zda její poslední produkty nepovedou k rychlému vyhasnutí...

Oddaný úpravce vozidel BMW se předvedl již v mnoha světlech, za léta své existence dokázal několikrát, že název Alpina pasuje jak na luxusní limuzínu, tak na sportovní vozidla. Nejnovějším počinem z jejich dílny je přitom Alpina D3 Bi-Turbo, kupé, které se tak trochu liší od těch ostatních. Společnost si totiž dala záležet na tom, aby byl jejich výsledek nejen výkonný, ale zároveň i úsporný.

Svědčí o tom především použití vznětového přeplňovaného dvoulitrového agregátu z BMW 123d, naladěného na výkon 214 koní. Úpravci popracovali i na redukci hmotnosti a tak se z tohoto vozu stává to nejlepší z hlediska poměru výkon/hmotnost. Na jednu tunu totiž připadá až 146 koní, což je přibližně srovnatelný údaj s BMW 330d. Kromě toho při dnešních cenách paliv potěší i udávaná kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km. Nízkého výkonu, nebo těžkopádnosti se obávat jistě nemusíme, sprint z  0 na 100 km/h zvládne vůz za 6,9 sekund a maximální rychlost je kolem 245 km/h.

Samozřejmě nechybí ani jistý punc exkluzivity, který dodává lemování, decentní bodykit a charakteristická sportovní kola. Nechybí ani ovšem pořádná dávka rozpaků, něco jako čtyŕválcový diesel se k Alpině hodí asi jako sáňky na Ibizu... Cena za toto úsporné BMW byla stanovena na 32 950 liber (zhruba 995 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek
Alpina D3 Bi-Turbo Coupé
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků