Alpina B7 xDrive Bi-Turbo ukazuje, že není potřeba čekat na BMW M7

Výkon přes 600 koní, maximální rychlost 310 km/h a zrychlení na 100 km/h za 3,7 sekundy. To jsou jen základní data nové Alpiny B7.
Alpina B7 xDrive Bi-Turbo ukazuje, že není potřeba čekat na BMW M7
Seznam kapitol
  1. Alpina B7 xDrive Bi-Turbo
  2. Fotogalerie: Alpina B7 xDrive Bi-Turbo

Maskovaná Alpina B7 Bi-Turbo se před ženevskou premiérou rozcvičovala na videu a teď tu konečně máme oficiální odhalení nové generace vrcholného modelu exkluzivního úpravce vozů BMW. A hned je jasné, že se na ostřejší BMW M7 čekat nemusí, neboť tahle luxusní Alpina bude stačit.

bmw-alpina-b7-xdrive-2017-07-1.jpgbmw-alpina-b7-xdrive-2017-06-1.jpgbmw-alpina-b7-xdrive-2017-18-1.jpg
Alpina vždycky posouvala možnosti běžných BMW na jinou úroveň. A na rozdíl od některých modelů M fungovala jako normální pohodlné auto při podobné dynamice

Alpina B7 xDrive (ano, tohle už bude pouze čtyřkolka) dostala podle očekávání novou generaci dvěma turby přeplňovaného osmiválce 4,4 litru. Motor nabízí výkon 447 kW (608 koní) v rozmezí 5750 až 6250 ot./min. a točivý moment 800 Nm v 3000 až 5000 ot./min. Už 1100 ot./min. má ale osmiválec točivý moment 450 Nm a při 1800 ot./min. je to už 600 Nm. Údaje ale platí při použití osmadevadesátioktanového benzínu.

Testy | Video | Sportovní auta | BMW

Test Alpina B3 Biturbo Allrad: „em-trojka“ do nepohody  

O přenos síly se stará osmistupňový automat od ZF a pohon všech kol, který při „vypnutí“ stabilizačního systému upřednostní ve svém vyvážení zadní nápravu. I díky tomu zrychlí Aplina B7 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Maximální rychlost je 310 km/h a Alpina se chlubí i kombinovanou spotřebou 10,4 litru na 100 km.

Výfukový systém pochází z vlastní dílny a je naladěn tak, aby poskytoval důraznější tóny než sériový výfuk modelu BMW 750i xDrive. Dostanete i aktivní natáčení zadní nápravy, adaptivní podvozek si nastavuje Alpina sama a dvacetipalcová kola obouvá do pneumatik Michelin Pilot SuperSport. Za příplatek můžete mít 21" ráfky.

Testy | Video | SUV | BMW

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Vpředu mají pneumatiky rozměr 255/40 R20, vzadu pak 295/35 R20. Za klasickými disky charakteristickými pro Alpinu se ukrývají masivní ocelové chlazené kotouče se čtyřpístkovými třmeny o rozměru 395x36 mm vpředu a 370x24 mm vzadu.

bmw-alpina-b7-xdrive-2017-17-1.jpgbmw-alpina-b7-xdrive-2017-19-1.jpgbmw-alpina-b7-xdrive-2017-20-1.jpg
Osmiválec 4.4 bi-turbo nabízí 608 koní a 800 Nm. Ale Alpina není jen o rychlosti, nýbrž i o luxusní výbavě a maximální pozornosti k detailům. Jistě, připlatíte si

Jak je u Alpiny zvykem, výbava bude poměrně bohatá. Obvykle platí, že při dorovnání výbavy do srovnatelného BMW bude cena obou aut velmi podobná. Navíc u Alpiny dostanete vyšší výkon a naše dřívější zkušenosti ukazují, že i pohodlnější podvozek a lepší řízení. Až by se chtělo jednomu říci, že Alpina dělá lepší BMW... Ale hodnocení nového modelu B7 xDrive Bi-Turbo si raději schováme až na případnou testovací jízdu.

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2011
Stav: 139 818 km
Cena: 250 000 Kč
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2004
Stav: 210 100 km
Cena: 72 000 Kč
BMW Řada 5 3
Rok výroby: 2009
Stav: 150 200 km
Cena: 315 000 Kč
Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

BMW 750Li xDrive

Až donedávna byl považován za nejluxusnější automobil na trhu Mercedes-Benz třídy S. Jenže teď tu je také nová generace sedmičkového BMW, na které si dali v Mnichově hodně záležet.

18.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 47 příspěvků
Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211

Jen málo aut má potenciál bez větších problémů překonat metu milionu najetých kilometrů. Předminulá generace třídy E taková je, jen musí mít správný motor a údržbu.

15.  5.  2016 | Dalibor Žák | 67 příspěvků
Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Audi R8 vs. Jaguar F-Type: Dynamika

Jaguar F-Type R AWD i Audi R8 V10 Plus jsou nehorázně rychlá auta. Jak moc a jak si stojí vedle ostatních?

12.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 35 příspěvků