Alpina B7: facelift a posílené srdce

Značka Alpina vylepšila svůj sedan B7. Na první pohled si toho zřejmě nevšimnete, ale 50 koní navíc by vás potěšit mohlo…

Společnost Alpina má povolení zabíjet, totiž udělovat vlastní VIN, což odráží způsob výroby jejích automobilů. Ačkoli to totiž na první pohled možná tak nevypadá, zásah konstruktérů a řemeslníků Alpiny do každého z vozů je více než výrazný. Mezi jejich další specifické rysy patří pochopitelně speciální zelené a modré laky a vícepaprskové lité ráfky. Nyní se sady vylepšení dočkaly sedany Alpina B7 aktuální „sedmičkové“ generace BMW F01 (resp. F02 s prodlouženým rozvorem).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina B7 pro modelový rok 2013 v nové, silnější verzi

Premiéru oslaví na blížící se prestižní soutěži elegance Pebble Beach Concours d'Elegance. V Buchloe připravili pro svoji Alpinu B7 nové prvky karoserie (prý jich je 30), mezi něž patří upravená maska a mlhovky z LED. Novinky najdeme také v interiéru, kde na zákazníky čekají nové materiály a barevné kombinace obkladových a čalounických materiálů. Ale teď pod kapotu.

Tuning | BMW

Alpina B7 Bi-Turbo: tradice pokračuje i v USA

Tam dřímá známý zážehový osmiválec BMW z typu BMW 750i o objemu 4,4 l doplněný přeplňováním párem turbodmychadel. Díky dílčím úpravám nyní dosahuje výkonu 547 koní (403 kW) a točivého momentu 730 Nm, a to je o nějakých 47 koní a 30 Nm více než u stávající verze Alpiny B7. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou tento docela seriózně vypadající vůz díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h zhruba za 4,5 s a dosáhne rychlosti 312 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy se dotkly také pohonné jednotky a interiéru

Podle tvrzení vedení společnosti Alpina jsou její produkty exkluzivními automobily pro každodenní užívání, což například o továrních „M“ verzích vozů BMW úplně tak říci nejde. I přes svůj decentní vzhled a vynikající jízdní vlastnosti a výkony si totiž zachovávají přiměřenou dávku komfortu a zákazníci s nimi údajně najezdí v průměru okolo 40 000 km ročně, což není úplně málo.  
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků