Alpina B7 Bi-Turbo: tradice pokračuje i v USA

BMW oznámilo, že pro modelový rok 2011 nabídne exkluzivní provedení svého sedmičkového sedanu od Alpiny i v Severní Americe. Pojďme si při této příleźitosti říci o vozu vše důežité.

Model B7 na bázi nejnovějšího sedmičkového sedanu BMW není pro Evropany převratnou novinkou. Poprvé jej Alpina ukázala světu již v loni březnu a loni v říjnu vůz naživo předvedla na tokijské auto show. Nyní k tomu BMW uvedlo vůz i na americký trh, kde jej chce nabízet ve své dealerské síti. A my tento pomyslný vrchol dosavadní kariéry vozu využijeme k tomu, abychom si o něm řekli veškeré detaily, které jsme při předchozích příležitostech neznali, nebo vám je sdělit nestihnuli.

Nabízet se bude pod i přes přítomnost v showroomech BMW nabízet dále pod tradiční značkou Alpina, která tak pokračuje v tradici jasně specifikovaného ladění vozů značky BMW. V předchozích letech byly v omezených sériích nabízeny vozy B7 odvozené od předchozí generace E65. Novinka je adaptací stroje BMW řady 7 z nové řady s označením F01, jež se vloni představila na autosalonu v Ženevě, ale rovněž prodloužené varianty F02 uvedené teprve před několika měsíci. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW B7 těží z předností dále modifikovaného, celohliníkového zážehového osmiválce s objemem 4,4 l, přímým vstřikováním benzínu High Precision Direct Injection a přeplňování dvojicí paralelních turbodmychadel. Inženýrům z Alpiny se podařilo zvýšit výkon ze standardních 400 na rovných 500 koní (373 kW), přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm dostupnou v rozmezí od 3 000 do 4 750 ot./min. Za těmito parametry stojí především úpravy dmychadel a zlepšení jejich chlazení, když se kapacita dvou mezichladičů instalovaných blíže motoru zvětšila zhruba o 35 %, což přispívá celkově lepší termodynamické účinnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také s ohledem na zvýšení kompresního poměru na 9,2:1 byly instalovány nové písty a tato jednotka dává velmi slušný měrný výkon 115 koní z litru objemu. Ušlechtilý osmiválec je spřažen s šestistupňovou automatickou převodovkou Alpina Switch-Tronic s volitelnými režimy Sport a Manual. V případě toho druhého lze řadit tlačítky na upraveném volantu a změna převodů trvá jen několik setin sekundy. Modifikovaný, nerezový výfukový systém ústí do dvou párů oválných koncovek, jež vozu mají propůjčovat pekelně ostrý akustický projev. Tento luxusní sedan s pohonem zadních kol zrychlí z klidu na 96 km/h za 4,5 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úpravy se dotkly také podvozku, zejména pak přepracovaného, elektronicky stavitelného pérování DDC s režimy Comfort, Normal a Sport a aktivních příčných stabilizátorů ARS, světlá výška klesla o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu. Cílem konstruktérů bylo postavit auto s jízdními vlastnostmi menších vozů a luxusem limuzín. Nové jedenadvacetipalcové slitinové ráfky s dvacítkou tenkých paprsků svým vzhledem plně odpovídají tradici Alpiny a obouvají pneumatiky Michelin PS2 s rozměry 245/35 R21 vpředu  a 285/30 R21 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedan B7 je zvenčí osazen decentními spoilery vpředu a zadu, jež byly navrženy tak, aby zlepšovaly stabilitu stroje při vysokých rychlostech, přítlak na přední nápravě údajně narostl o 30 a na nápravě zadní o 15 %. U Alpiny však mysleli též na patřičné chlazení mechanických komponentů a zlepšili chlazení oleje motoru a převodovky ve speciálních jednotkách. K dispozici je kompletní škála odstínů laku z nabídky pro standardní BMW řady 7, novou variantou je však typická modrá metalíza Alpina. A lze předpokládat, že právě tato barva u vyrobených vozů opět převládne.

Také interiér nese typické rysy ducha Alpiny, jež se vyznačují znaky na řadě míst včetně sedadel, dřevěných obkladů palubní desky, prostorem před vnitřním zpětným zrcátkem, přístrojovém štítě a pochopitelně i na krytu motoru.

V Americe se nová Alpina B7 představí v únoru na autosalonu v Chicagu a do prodejů se dostane letos v létě. Pro Američany další důvod, proč se na něj těšit. Tedy na léto i na B7...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alpina B7 Bi-Turbo 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků