Alpina B5 BiTurbo (BMW F10) posílila na 540 koní

Na autosalonu v Ženevě německá automobilka Alpina vystaví dále posílenou verzi svého supersedanu B5 BiTurbo.
Seznam kapitol
  1. Alpina B5 BiTurbo
  2. Fotogalerie

Zřejmě pod vlivem nedávného představení továrního speciálu BMW M5 (F10) sáhli u malosériové automobilky Alpina k dodatečnému posílení modelu B5 BiTurbo, který vychází ze standardního sedanu BMW 5 (F10). Pod přední kapotou zůstává dobře známý základ, který je společný nejen celé řadě standardních modelů BMW, ale také supersedanu BMW M5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina B5 BiTurbo

Jde samozřejmě o vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l, přímým vstřikováním a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který dosud v modelu Alpina B5 BiTurbo dosahoval výkonu 507 koní (373 kW) a točivého momentu rovných 700 Nm. Alpina B5 BiTurbo však byla představena již v půli roku 2010 a od té doby se situace na trhu již poněkud změnila.

Tuning | BMW | BMW řada 5

Alpina B5 Bi-Turbo: B5 F10 detailně

Stále si zachovává řadu vlastních konstrukčních prvků včetně speciálních turbodmychadel Honeywell-Garrett, jež motoru B5 BiTurbo zajišťují specifické provozní vlastnosti. U Alpiny na změnu poměrů (a nástup BMW M5) reagovali další sadou vylepšení, jež zvyšuje hranici nejvyššího výkonu na 540 koní (397 kW) a točivý moment posouvá až na 730 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina do motorů pro model B5 BiTurbo instaluje řadu speciálních dílů včetně specifických turbodmychadel

Pro porovnání, BMW M5 sice dosahuje výkonu o 20 koní vyššího, ale točivého momentu o plných 50 Nm nižšího. Díky čerstvému posílení údajně vylepšená Alpina B5 BiTurbo (v závorkách jsou rozdíly oproti té původní) zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,5 s (- 0,2 s) a dosáhne rychlosti 319 km/h (+ 12 km/h), to vše při deklarované průměrné spotřebě 10,5 l/100 km (- 0,3 l/100 km).

Pro porovnání: tovární BMW M5 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,4 s a dosáhne rychlosti 305 km/h a průměrné spotřeby 9,9 l/100 km.

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků