Alpina B5 Bi-Turbo: B5 F10 detailně

Po prvních kusých informacích vám konečně můžeme důkladně popsat novinku od Alpiny v její plné kráse. Nabízí 507 koní a 307 km/h.

Pod kapotou nové Alpiny B5 na bázi poslední generace BMW 5 s interním označením F10 se skrývá stejné srdce, jež pohání také dříve uvedený velký sedan B7. Tento celohliníkový vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l tedy disponuje párem nových turbodmychadel, jež mu umožňují dosahovat výkonu 507 koní (373 kW) již při 5 500 ot./min. a točivého momentu plných 700 Nm v rozmezí od 3 000 do 4 750 ot./min. Dmychadla pracují paralelně, každé z nich tedy plní jednu řadu válců. Jejich vývoj probíhal za spolupráce Alpiny se specialistou Honeywell-Garrett, v porovnání s předchozí verzí s mechanickým kompresorem údajně nové uspořádání zaručuje vyšší výkon v širším pásmu otáček.

Změn doznalo též chlazení stlačovaného vzduchu (dva tepelné výměníky voda-vzduch) i celého motoru, kvůli vyšším tlakům a teplotám byly pro tento motor u specializované firmy Mahle vyvinuty nové písty. Pohonná jednotka disponuje specifickým výkonem 115,3 koně na litr objemu, použití standardních soustav přímého vstřikování paliva a řízení ventilů Double VANOS zajišťuje nové Alpině B5 průměrnou spotřebu 10,8 l/100 km a emise CO2 ve výši 252 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na motor navazuje osmistupňová automatická převdovka Switch Tronic vyvinutá společností ZF. Její řazení se má vyznačovat dokonalou kombinací komfortu a bleskovými reakcemi na provozní podmínky a pokyny řidiče, realita ale tak růžová zřejmě nebude. Pracuje zcela samočinně, případně podle impulzů z tlačítek na volantu. Alpina B5 zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,7 s a dosáhne rychlosti 307 km/h, o potřebné zpomalení se starají nové brzdy s kotouči o průměru 374 mm vpředu a 370 mm vzadu.

Zcela přepracovány byly závěsy kol s nepatrně kratšími pružinami a modifikovanými rameny. Tlumení je řízeno elektronicky (VDC), celkově se má Alpina B5 vyznačovat ostřejšími jízdními vlastnostmi, ovšem při zachování komfortu potřebného k pohodlnému každodennímu cestování. K celkovému dojmu přispívají dvacetipalcové lité ráfky tradičního designu obouvající pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rezměrech 255/35 ZR20 vpředu a 285/30 ZR20 vzadu.

Při prvním pohledu si všimneme dalších prvků, jež odkazují na bohatou tradici značky Alpina v prvotřídním ladění vozů BMW. Za povšmnutí stojí velmi kompaktní zadní partie vozu s integrovanými dvěma páry koncovek výfuků. Difuzor je velmi decentní, přesto se však spolu s dalšími aerodynamickými prvky údajně podílí na snížení vztlaku až o 60 % vpředu a 30 % vzadu.

Interiér se vyznačuje kvalitním celokoženým čalouněním, novými a všestranně stavitelnými sedadly nebo navigačním systémem s rozhraním Bluetooth. Přístrojový štít dostal modré stupnice korespondující barevným laděním s typickým logem na středu ručně obšívaného volantu. Palubní deska je obložena myrtovým dřevem ze stromů, jež jsou pěstovány na americkém pacifickém pobřeží speciálně k tomuto účelu.

Cena novinky zatím není známa, dostupná by však měla být již letos na podzim po premiéře na pařížském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alpina B5 F10 Bi-Turbo
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků