Alpina B3 GT3: BMW pro vyvolené

Automobilka Alpina představila v Tokiu omezenou sérii kupé B3 GT3. Vznikne jen 99 vozů, cena se odhaduje na 2 300 000 Kč.

Společnost Alpina mající status samostatné automobilky, tedy oprávněná udělovat vlastní VIN, na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu představila speciální sérii vozů Alpina B3 GT3. Vznikne v počtu jen 99 jednotek, z nichž každá má v přepočtu stát zhruba 2 300 000 Kč, a vychází z výběhové generace kupé BMW 3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina B3 GT3 vznikne v limitované edici 99 vozů

Novinka je opatřena dále modifikovanou pohonnou jednotkou používanou ve vozech Alpina B3 S Bi-Turbo dodávaných jako sedan, kupé a kombi. Jde o řadový šestiválec s objemem 3,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který díky řadě dalších vylepšení včetně nové výfukové soustavy s tlumiči Akrapovic dosahuje výkonu 408 koní (300 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 540 Nm při 4 500 ot./min.

BMW

Alpina B6 Bi-Turbo Cabrio: 507 koní, 700 Nm, 311 km/h

Představitelé Alpiny slibují zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,6 s a pokoření rychlosti 300 km/h. Alpina B3 GT3 dále disponuje špičkovou brzdovou soustavou s ventilovanými kotouči 380 x 35 mm vpředu a 355 x 32 mm vzadu a šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Samozřejmostí jsou devatenáctipalcové lité ráfky klasického vzhledu Alpina.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zvenčí si na novince od Alpiny všimneme především jasně zeleného lakování s polepy v závodním stylu, ale také řady aerodynamických doplňků. V jejich seznamu najdeme třeba „lízátko“ pod předním nárazníkem a přítlačné křídlo na zádi vyrobené z uhlíkových kompozitů, ale také matově černý difuzor v zadním nárazníku nebo nenápadná křidélka před předními koly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér se nese v podobném barevném ladění jako karoserie a od sériového BMW 3 Coupé se příliš neliší. Za zmínku tak stojí především odlehčená sportovní sedadla Recaro čalouněná kombinací kůže a Alcantary a upraveného volantu se zeleným stehováním. 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků