Aliance Renault-Nissan se vyplácí. Loni oba partneři ušetřili rekordní peníze

Renault a Nissan sdělily ve společném prohlášení, že jejich aliance se vyplácí. Loni na nákladech ušetřily o 54 procent více finančních prostředků ve srovnání s rokem 2011. Zásluhu na tom má hlavně to, že více sdílely díly při výrobě svých vozů.

Spolupráce při prodeji, výrobě a tvorbě designu loni rezultovala v rekordní úspory ve výši 2,69 miliard euro, rok předtím činily aliance Renault-Nissan úspory 1,75 miliardy euro.

Renault a Nissan uzavřely partnerství v roce 1999.

„Tyhle synergie nám umožňují obstát v dnešním ekonomicky nepříznivém čase, můžeme se více než rovnocenně postavit našim konkurentům,“ řekl Christian Mardrus, jeden z výkonných ředitelů aliance. „A očekáváme, že naši spolupráci ještě více prohloubíme, zvláště na rozvíjejících se trzích, jako jsou Brazílie, Rusko, Indie a Čína.“

Renault prohlásil před několika dny ústy Jean-Michela Billiga, výkonného viceprezidenta francouzské automobilky, že představení „modulární strategie“, kterou vyvinuli s Nissanem společně, povede k tomu, že vyrobí mnohem více aut. Dohromady sdílené technologie umožní oběma výrobcům snížit v roce 2020 náklady na vývoj a výrobu o 30 až 40 procent a na dílech ušetří o 20 až 30 procent.

„Auta vyrobená v Renaultu a Nissanu budou v roce 2020 sdílet kolem 50 procent všech dílů,“ řekl Billig. „To umožní Renaultu zachovat dosavadní výši prostředků na vývoj. Ty tvoří 8 až 9 procent z každoročního zisku.“
 

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků