Aliance Daimleru a Renaultu skřípe, představení novinek se odkládá

Společnosti Renault SA a Daimler AG se dohodly, že pozdrží představení nového Renaultu Twingo a Smartu ForTwo. Oznámil to francouzský list La Tribune, který své tvrzení opírá o důvěryhodné zdroje z obou firem. Nové vozy prý budou představeny až v roce 2014 namísto roku 2013. 

Příští ForTwo a třetí generace Twinga budou postaveny na A platformě Renaultu. ForTwo se bude i nadále vyrábět v závodě Smartu ve francouzském Hambachu, Twingo bude sjíždět z výrobních linek závodu Renaultu v Novo Mesto ve Slovinsku. 

Obě společnosti nyní také probírají možnost výroby čtyřsedadlového Smartu v Novo Mesto. Mercedes-Benz, značka Daimleru, zároveň plánuje uvést na trh koncem příštího roku dodávkový vůz postavený na platformě Renaultu Kangoo. Vůz bude vyráběný v závodě Renaultu v Maubeuge ve Francii.

Toto je prozatímní vcelku chudý výsledek spolupráce mezi německou a francouzskou společností. Přitom ještě v dubnu 2010, když výkonný ředitel Renaultu Carlos Ghosn a jeho protějšek z Daimleru Dieter Zetsche podepisovali strategickou alianci, vše vypadalo mnohem optimističtěji. To když si oba notovali, že budou společně sdílet technologie, aby omezili náklady na rozvoj a výrobu a brzy se dostaví výsledky. 
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Stávající modely: Smart ForTwo Pulse a Renault Twingo.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků