Alfa Romeo TZ3 Corsa: konečně v plné kráse

Nabízíme vám kompletní sadu snímků nejnovější práce karosářského studia Zagato. Je hodně klasická, přesto působivá.

Již na tomto místě jsme vás informovali o tom, že kdysi slavná karosárna Zagato připravuje nový projekt s názvem TZ3 Corsa. Nyní se vůz stal skutečností a o víkendu se představil nejširší veřejnosti na soutěži elegance XII Villa D'Este Concours d'Elegance na břehu italského jezera Como.

Jak vidíte na připojených snímcích, TZ3 Corsa je skutečně působivé supersportovní auto, jež navazuje na klasická Zagata z šedesátých let s označením TZ1 a TZ2. Na rozdíl od nich však novinka disponuje hliníkovou karosérií připevněnou na trubkovém rámu a kompozitním podvozku. Rovněž pohonná jednotka je ryze moderní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle Zagata si tento prototyp objednal německý sběratel Martin Kapp ku příležitosti oslavy legendárních závodních stájí Alfa Corse, Scuderia Ferrari, Autodelta nebo Scuderia Zagato a devadesáti let spolupráce společností Alfa Romeo a Zagato. Oproti očekávání se nejedná o pouhé stylistické cvičení, ale o plně funkční výkonný automobil vycházející ze současného modelu Alfa Romeo 8C Competizione, jenž vznikl ze spolupráce s firmami OMP či Pirelli.

Alfa Romeo a Zagato mají za sebou řadu společných triumfů, mezi nimiž vynikají vítězství v závodě Mille Miglia díky strojům 1500 6C, 1750 GS a 8C 2300 Zagato. Za zmínku stojí tiskový inzerát z roku 1933 na model Alfa Romeo 8C, na němž se dočteme: „Tento Spider díky spolupráci firem Alfa
Romeo - Scuderia Ferrari - Carrozzeria Zagato dosáhl bezpočet vítězství u nás i v zahraničí pro čest Itálie.“ Zagato se podepsal i pod karoserii monopostu Alfa Romeo 159, s nímž si dojel Juan Manuel Fangio pro titul mistra světa v jednom z prvních ročníků Formule 1. Během šedesátých let pak jezdily Zagatem karosované Alfy TZ1 a TZ2 pro stáj Autodelta, jen v roce 1964 vozy zvítězily ve dvanáctihodinovce v Sebringu, na Tarze Florio či Nurburgringu, ale též ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo TZ3 Corsa
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků