Alfa Romeo SUV opravdu bude

Fiat se nechal slyšet, že to se SUV značky Alfa Romeo myslí opravdu vážně. Hodlá jej pustit do světa již v roce 2010 v souvislosti se snahou prosadit se na severoamerickém trhu. Alfa již podobnou myšlenku naznačila na ženevském autosalonu v roce 2003, kde představila studii Kamal, ale s konstrukcí se začalo teprve ve chvíli, kdy bylo rozhodnuto vrátit se do USA.

Luca de Meo, nejvyšší muž automobilky, nedávno v rozhovoru pro magazín Auto Motor und Sport také prohlásil, že má v plánu do roka představit vlastní systém start-stop (zhášení motoru na křižovatce) a hybridní pohon vypůjčený z mateřského Fiatu. Dle dostupných informací by nové SUV mělo vzhledově navazovat na Kamal a stanout na podvozku odvozeném ze sedanu 159, zároveň se bude jednat o vlajkovou loď značky s motory o výkonu až 250 koní. Základem by se mohl stát čtyřválec 2,2i, vrcholem šestiválec 3,2i 24v a evropským prodejním rekordmanem bude jistě povedený vznětový pětiválec s točivým momentem okolo 400 Nm.  

Na každý pád bude mít nová Alfa ve třídě prestižních, kompaktních SUV tvrdou konkurenci, a to zejména v podobě M-B GLK, Audi Q5, Volkswagen Tiguan nebo BMW X3.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků