Alfa Romeo Stelvio oficiálně. Debutové SUV má ve vrcholové verzi 505 koní!

První SUV v historii sportovní značky se podobně jako sedan Giulia nejdříve představuje ve vrcholné verzi Quadrifoglio Verde s přeplňovaným šestiválcem.

Módu SUV a crossoverů nemůže ignorovat ani Alfa Romeo, která nedávno zahájila velké znovuzrození značky. Jméno dostalo podle malého italského města, které leží poblíž švýcarských hranic. Známý je ale především nedaleký průsmyk Stelvio, který je řidičskou nirvánou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přestože svým designem připomíná větší Maserati Levante, sportovně užitková Alfa spadá do střední třídy. Konkurenci tedy bude hledat mezi BMW X3, Mercedesem GLC či Jaguarem F-Pace. Stelvio totiž sdílí platformu s modelem Giulia, motory proto bude mít uložené podélně. S pohonem pouze zadních kol se však alespoň zpočátku nepočítá. Všechny verze mají dostat pohon všech kol a automatickou převodovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vrcholná verze Quadrifoglio Verde sdílí techniku se stejně střiženou Giulií. Přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru dává 505 koní a 600 newtonmetrů točivého momentu. Z nuly na sto kilometrů za hodinu to Stelvio zvládne za úctyhodných 3,9 sekund. Maximálně se rozjede na 284 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro základní verze Stelvio a lépe vybavenou Ti (Turismo internazionale) je zatím potvrzen dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 280 koní, známý z Giulie Veloce. V základní výbavě je osmistupňový automat, osmnáctipalcová kola, kardanový hřídel z karbonových vláken, kožená sedadla, parkovací senzory či parkovací kamera. Vznětové jednotky zatím představeny nebyly, což ovšem souvisí s místem představení – Los Angeles Motor Show.

Sedany | Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia Veloce v Česku: 280 koní a čtyřkolka za 1,24 milionu

Interiér pokračuje ve stylu menší Giulie. K dispozici jsou dva kruhové ovladače. Ten na středovém tunelu ovládá infotainment se standardní obrazovkou s úhlopříčkou 6,5 palce. Za větší obrazovku s úhlopříčkou 8,8 palců se připlácí. Pomocí druhého kruhového ovladače lze měnit známé režimy DNA – Dynamic, Neutral a All Weather. Verze Quadrifoglio Verde k tomu přidává i režim Race. Nechybí ani příplatkové audio Harman-Kardon se 14 reproduktory. Z bezpečnostní výbavy je třeba zmínit adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, nouzové brzdění či monitoring jízdních pruhů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výroba odstartuje ještě letos v italské továrně Cassino. Ještě než se v půlce příštího roku dostanou první vozy k zákazníkům, představí se na březnovém autosalonu v Ženevě standardní verze, včetně očekávaných turbodieselů.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 143 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků