Alfa Romeo Stelvio oficiálně. Debutové SUV má ve vrcholové verzi 505 koní!

První SUV v historii sportovní značky se podobně jako sedan Giulia nejdříve představuje ve vrcholné verzi Quadrifoglio Verde s přeplňovaným šestiválcem.

Módu SUV a crossoverů nemůže ignorovat ani Alfa Romeo, která nedávno zahájila velké znovuzrození značky. Jméno dostalo podle malého italského města, které leží poblíž švýcarských hranic. Známý je ale především nedaleký průsmyk Stelvio, který je řidičskou nirvánou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přestože svým designem připomíná větší Maserati Levante, sportovně užitková Alfa spadá do střední třídy. Konkurenci tedy bude hledat mezi BMW X3, Mercedesem GLC či Jaguarem F-Pace. Stelvio totiž sdílí platformu s modelem Giulia, motory proto bude mít uložené podélně. S pohonem pouze zadních kol se však alespoň zpočátku nepočítá. Všechny verze mají dostat pohon všech kol a automatickou převodovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vrcholná verze Quadrifoglio Verde sdílí techniku se stejně střiženou Giulií. Přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru dává 505 koní a 600 newtonmetrů točivého momentu. Z nuly na sto kilometrů za hodinu to Stelvio zvládne za úctyhodných 3,9 sekund. Maximálně se rozjede na 284 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro základní verze Stelvio a lépe vybavenou Ti (Turismo internazionale) je zatím potvrzen dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 280 koní, známý z Giulie Veloce. V základní výbavě je osmistupňový automat, osmnáctipalcová kola, kardanový hřídel z karbonových vláken, kožená sedadla, parkovací senzory či parkovací kamera. Vznětové jednotky zatím představeny nebyly, což ovšem souvisí s místem představení – Los Angeles Motor Show.

Sedany | Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia Veloce v Česku: 280 koní a čtyřkolka za 1,24 milionu

Interiér pokračuje ve stylu menší Giulie. K dispozici jsou dva kruhové ovladače. Ten na středovém tunelu ovládá infotainment se standardní obrazovkou s úhlopříčkou 6,5 palce. Za větší obrazovku s úhlopříčkou 8,8 palců se připlácí. Pomocí druhého kruhového ovladače lze měnit známé režimy DNA – Dynamic, Neutral a All Weather. Verze Quadrifoglio Verde k tomu přidává i režim Race. Nechybí ani příplatkové audio Harman-Kardon se 14 reproduktory. Z bezpečnostní výbavy je třeba zmínit adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, nouzové brzdění či monitoring jízdních pruhů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výroba odstartuje ještě letos v italské továrně Cassino. Ještě než se v půlce příštího roku dostanou první vozy k zákazníkům, představí se na březnovém autosalonu v Ženevě standardní verze, včetně očekávaných turbodieselů.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků