Alfa Romeo by měla příští rok v létě představit nový model sedanu, který bude konkurovat BMW řady 3. Zřejmě se nakonec nebude jmenovat Giulia, ale bude to prý zadokolka na úplně nové platformě. Prodávat se začne ještě do konce roku 2015, a to i s pohonem všech kol.
Projekt je označen jako 952 a jeho úkolem bude nahradit v nabídce chybějící model po konci výroby Alfy Romeo 159. Bude se tedy jednat o prozatím vrcholný model značky, než přijde ještě větší SUV a velký sedan podobný BMW řady 7.
Koncern Fiat-Chrysler si zřejmě chce dát záležet. Vývoj aute se zpozdil více než o rok – částečně z toho důvodu, že Sergio Marchionne nechtěl auto postavit na předokolkové platformě Chrysleru 200, i když by to značně ušetřilo náklady.
Příchod nového modelu v červnu 2015 potvrdil magazínu Automotive News i šéf Alfy Romeo Harald Wester. Auto se prý ukáže u příležitosti znovuotevření muzea značky v Miláně. Odmítl ovšem komentovat detaily. Testovací prototypy nového modelu s pohonem zadních kol byly spatřeny v maskování Maserati Ghibli, ale už od pohledu na špionážní fotky je jasné, že je nové auto menší a hlavně kratší.
Nová platforma, interně prý pojmenovaná Giorgio, by měla by dát vzniknout i dalším koncernovým modelům značek Dodge a Chrysler. V Evropě zřejmě zůstane vyhrazena pouze pro Alfu Romeo, i když její využití třeba pro menší model Maserati by se nabízelo.
Nad motory použitými v nové Alfě Romeo s pohonem zadních kol můžeme pouze spekulovat, ale asi se dá předpokládat nasazení přeplňovaného čtyřválce 1750 TBi a v Evropě povinných turbodieselů. Počkejme si na autosalon v Ženevě, tam by se mohl ukázat aspoň koncept.