Alfa Romeo představí soupeře BMW řady 5 v roce 2018

Nový sedan Alfa Romeo Giulia (na titulní fotce) se postupně dostává na trh. Italská automobilka ale pouze u této zadokolky neskončí. Nová platforma, na které stojí sedan Giulia a které se interně říká Giorgio, umožní poměrně rychlý vývoj několika dalších modelů. Včetně několika crossoverů a dalšího většího sedanu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poslední velký sedan byl model Alfa Romeo 166. Vyráběl se od 1. října 1998 do 30. června 2007 a pod kapotou jste mohli mít až šestiválec 3,2 l o výkonu 177 kW (240 k). Síla putovala na přední kola. Celkem bylo vyrobeno 99 406 kusů 

Ten přijde v roce 2018 a v nabídce značky bude představovat konkurenci například Audi A6, BMW řady 5 nebo Mercedesu třídy E. Alfa Romeo chce dokonce nasadit i hybridní pohon a vůbec poprvé v historii šestiválcový diesel, pravděpodobně třílitr s uspořádáním válců do V.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Sedany | Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia QV v 360° videu ukazuje, proč je zadokolka lepší

Pro nový model ještě není známé jméno, ale předchůdce si určitě pamatujete jako Alfu Romeo 166. Díky shodné platformě se sedanem Giulia, jen s prodlouženým rozvorem, nebude problém převzít stejné čtyřválcové motory včetně dieselů a také silnější benzinové šestiválce a pohon všech kol.

Alfa Romeo plánuje rovněž plug-in hybridní verzi, píše britský AutoExpress. S kombi se ale prozatím nepočítá, praktická auta má v nabídce zastoupit několik SUV a crossoverů. Ty rovněž převezmou větší části platformy Giorgio a pohonné jednotky ze sedanu Giulia.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků