Nový sedan Alfa Romeo Giulia (na titulní fotce) se postupně dostává na trh. Italská automobilka ale pouze u této zadokolky neskončí. Nová platforma, na které stojí sedan Giulia a které se interně říká Giorgio, umožní poměrně rychlý vývoj několika dalších modelů. Včetně několika crossoverů a dalšího většího sedanu.
Poslední velký sedan byl model Alfa Romeo 166. Vyráběl se od 1. října 1998 do 30. června 2007 a pod kapotou jste mohli mít až šestiválec 3,2 l o výkonu 177 kW (240 k). Síla putovala na přední kola. Celkem bylo vyrobeno 99 406 kusů
Ten přijde v roce 2018 a v nabídce značky bude představovat konkurenci například Audi A6, BMW řady 5 nebo Mercedesu třídy E. Alfa Romeo chce dokonce nasadit i hybridní pohon a vůbec poprvé v historii šestiválcový diesel, pravděpodobně třílitr s uspořádáním válců do V.
Pro nový model ještě není známé jméno, ale předchůdce si určitě pamatujete jako Alfu Romeo 166. Díky shodné platformě se sedanem Giulia, jen s prodlouženým rozvorem, nebude problém převzít stejné čtyřválcové motory včetně dieselů a také silnější benzinové šestiválce a pohon všech kol.
Alfa Romeo plánuje rovněž plug-in hybridní verzi, píše britský AutoExpress. S kombi se ale prozatím nepočítá, praktická auta má v nabídce zastoupit několik SUV a crossoverů. Ty rovněž převezmou větší části platformy Giorgio a pohonné jednotky ze sedanu Giulia.