Alfa Romeo Pandion: Bertone se vrací

Jméno dravce si pro svoji novou studii vypůjčil slavný karosářský dům Bertone a vystavil ji v Ženevě.

Doba samostatným legendárním italským karosárnám zrovna nepřeje, světové automobilky s ohledem na snižování svých vývojových nákladů většinou vývoj svých nových modelů svěřují vlastním designérským ateliérům.

Ani společnost Bertone si proto příliš dobře nevede, ale oslavu stých narozenin automobilky Alfa Romeo si ujít nenechala, v Ženevě nyní vystavuje svůj prototyp jménem Pandion. Následuje tak konkurenční firmu Pininfarina, jež zde prezentuje svoji studii otevřeného dvoumístného spideru pojmenovanou 2uettottanta a my jsme vám ji podrobně představili na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejnovější Bertoneho práce stojí na podvozku supersportovního malosériového modelu Alfa Romeo 8C Competizione a využívá i předností jeho vysokootáčkového osmiválce s objemem 4,7 l a výkonem 450 koní (330 kW). Pandion je prvním projektem Mikea Robinsona od jeho nástupu do pozice stylistického ředitele firmy Bertone, na délku měří 4 620 mm, široký je 1 971 a vysoký jen 1 230 mm, rozvor náprav přitom činí 2 850 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jistě nejpozoruhodnějším rysem novinky jsou vzhůru a vzad výklopné, extrémně dlouhé boční dveře, jejich osou vytáčení je totiž zdánlivě střed zadních kol. Zdvihají se přitom vysoko až do pravého úhlu (do výšky 3,6 m!), takže lze jen těžko říci, jak to bude s garážováním. Výrobce slibuje, že při převrácení vozu dveře samočinně odpadnou ze svých závěsů a umožní posádce opustit útroby stroje. Jedná se o řešení, jež odkazuje na starší Bertoneho práce, například slavnou Alfu Romeo Carabo z roku 1968, Lancii Stratos (1970) či Lamborghini Countach (1972).   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Pandion od Bertoneho
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků