Alfa Romeo Orazio Satta: zbožné přání…

Italský designér Marco Procaccini naznačil, jak by mohl vypadat špičkový sedan značky Alfa Romeo. Ale jak se zdá, s ničím podobným Fiat Group v dohledné době bohužel nepřijde.

V Evropě existuje jen málo automobilových značek, jež by co do tradice, ušlechtilosti či sportovní historie mohly opravdu zodpovědně a významným způsobem zasáhnout do konkurenčního boje v nejvyšších sférách cestovních osobních automobilů, jež v současnosti prakticky absolutně ovládají německé „prémiovky“ BMW, Mercedes-Benz a Audi. Jednou z nich je určitě Alfa Romeo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Orazio Satta Type 1

Pokud necháme stranou diskuse o kvalitě vozů Alfa Romeo z posledních let a podíváme se skutečně do možností blízké budoucnosti, značka Alfa Romeo by mohla být skutečným triumfem Italů v rámci jejich rozletu nastartovaného ovládnutím americké společnosti Chrysler LLC koncernem Fiat. A není to vůbec tak dávno, co ještě modely Alfa Romeo v rámci evropských sportovních vozů včetně sedanů udávaly tón.

Retro | Zajímavosti | Design | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Alfa Romeo

Alfa Romeo Alfetta: 40 let sportovních sedanů a kupé

Nicméně poslední události ukazují, že Fiat Group potenciál jména Alfa Romeo trestuhodným způsobem přehlíží, vždyť podle nedávných vyjádření nejvyšší muž Fiatu Sergio Marchionne (zřejmě ve prospěch jiných cílů koncernu Fiat) „podrazil“ Alfu nejen pozastavením jejího návratu na trhy USA, ale také pozdržením nástupce zastarávajícího středního sedanu Alfa Romeo 159 plánovaného původně na konec letošního roku. Za připomenutí stojí také skutečnost, že předloni Marchionne označil Alfu 159 za přehmat

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vize prémiového sedanu Alfa Romeo z pera Marca Procacciniho

Pokud patříte k vyznavačům italské konstruktérské školy, nebo jen máte rádi krásná a svérázná auta, možná vás tedy v rámci těchto chmurných zvěstí potěší alespoň nový projekt, pod který se pod hlavičkou značky MP Cardesign podepsal designér Marco Procaccini. Tvůrce tento vůz opatřil jménem Orazio Satta Puliga (1910-1974), jenž byl významnou postavou v dějinách značky Alfa Romeo. Stál například za vznikem modelů 158 nebo 1900, ředitelem se stal v roce 1951 a v letech 1969 až 1973 zastával pozici viceprezidenta značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tradiční prvky současných vozů Alfa Romeo ve studii Orazio Satta najdeme

Studie Orazio Satta by se podle Procacciniho mohla měřit zejména s modely Mercedes-Benz CLS, BMW 6 Gran Coupe či Audi A7 Sportback. Sdílí podlahovou plošinu a pohonné ústrojí s aktuální generací čtyřdveřového Maserati, nicméně podle tvrzení tvůrce by ji bylo možno snadno adaptovat na podvozek modelu Maserati Quattroporte nadcházející generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Alfa Romeo Orazio Satta má být 4 950 mm dlouhá, 1 900 široká a 1 430 vysoká a počítá s rozvorem náprav 2 950 mm.

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků