Alfa Romeo Orazio Satta: zbožné přání…

Italský designér Marco Procaccini naznačil, jak by mohl vypadat špičkový sedan značky Alfa Romeo. Ale jak se zdá, s ničím podobným Fiat Group v dohledné době bohužel nepřijde.

V Evropě existuje jen málo automobilových značek, jež by co do tradice, ušlechtilosti či sportovní historie mohly opravdu zodpovědně a významným způsobem zasáhnout do konkurenčního boje v nejvyšších sférách cestovních osobních automobilů, jež v současnosti prakticky absolutně ovládají německé „prémiovky“ BMW, Mercedes-Benz a Audi. Jednou z nich je určitě Alfa Romeo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Orazio Satta Type 1

Pokud necháme stranou diskuse o kvalitě vozů Alfa Romeo z posledních let a podíváme se skutečně do možností blízké budoucnosti, značka Alfa Romeo by mohla být skutečným triumfem Italů v rámci jejich rozletu nastartovaného ovládnutím americké společnosti Chrysler LLC koncernem Fiat. A není to vůbec tak dávno, co ještě modely Alfa Romeo v rámci evropských sportovních vozů včetně sedanů udávaly tón.

Retro | Zajímavosti | Technika | Design | Sportovní auta | Fascinace | Alfa Romeo

Alfa Romeo Alfetta: 40 let sportovních sedanů a kupé

Nicméně poslední události ukazují, že Fiat Group potenciál jména Alfa Romeo trestuhodným způsobem přehlíží, vždyť podle nedávných vyjádření nejvyšší muž Fiatu Sergio Marchionne (zřejmě ve prospěch jiných cílů koncernu Fiat) „podrazil“ Alfu nejen pozastavením jejího návratu na trhy USA, ale také pozdržením nástupce zastarávajícího středního sedanu Alfa Romeo 159 plánovaného původně na konec letošního roku. Za připomenutí stojí také skutečnost, že předloni Marchionne označil Alfu 159 za přehmat

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vize prémiového sedanu Alfa Romeo z pera Marca Procacciniho

Pokud patříte k vyznavačům italské konstruktérské školy, nebo jen máte rádi krásná a svérázná auta, možná vás tedy v rámci těchto chmurných zvěstí potěší alespoň nový projekt, pod který se pod hlavičkou značky MP Cardesign podepsal designér Marco Procaccini. Tvůrce tento vůz opatřil jménem Orazio Satta Puliga (1910-1974), jenž byl významnou postavou v dějinách značky Alfa Romeo. Stál například za vznikem modelů 158 nebo 1900, ředitelem se stal v roce 1951 a v letech 1969 až 1973 zastával pozici viceprezidenta značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tradiční prvky současných vozů Alfa Romeo ve studii Orazio Satta najdeme

Studie Orazio Satta by se podle Procacciniho mohla měřit zejména s modely Mercedes-Benz CLS, BMW 6 Gran Coupe či Audi A7 Sportback. Sdílí podlahovou plošinu a pohonné ústrojí s aktuální generací čtyřdveřového Maserati, nicméně podle tvrzení tvůrce by ji bylo možno snadno adaptovat na podvozek modelu Maserati Quattroporte nadcházející generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Alfa Romeo Orazio Satta má být 4 950 mm dlouhá, 1 900 široká a 1 430 vysoká a počítá s rozvorem náprav 2 950 mm.

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2006
Stav: 216 265 km
Cena: 107 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 300 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků