Alfa Romeo Orazio Satta: zbožné přání…

Italský designér Marco Procaccini naznačil, jak by mohl vypadat špičkový sedan značky Alfa Romeo. Ale jak se zdá, s ničím podobným Fiat Group v dohledné době bohužel nepřijde.

V Evropě existuje jen málo automobilových značek, jež by co do tradice, ušlechtilosti či sportovní historie mohly opravdu zodpovědně a významným způsobem zasáhnout do konkurenčního boje v nejvyšších sférách cestovních osobních automobilů, jež v současnosti prakticky absolutně ovládají německé „prémiovky“ BMW, Mercedes-Benz a Audi. Jednou z nich je určitě Alfa Romeo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Orazio Satta Type 1

Pokud necháme stranou diskuse o kvalitě vozů Alfa Romeo z posledních let a podíváme se skutečně do možností blízké budoucnosti, značka Alfa Romeo by mohla být skutečným triumfem Italů v rámci jejich rozletu nastartovaného ovládnutím americké společnosti Chrysler LLC koncernem Fiat. A není to vůbec tak dávno, co ještě modely Alfa Romeo v rámci evropských sportovních vozů včetně sedanů udávaly tón.

Retro | Zajímavosti | Technika | Design | Fascinace | Sportovní auta | Alfa Romeo

Alfa Romeo Alfetta: 40 let sportovních sedanů a kupé

Nicméně poslední události ukazují, že Fiat Group potenciál jména Alfa Romeo trestuhodným způsobem přehlíží, vždyť podle nedávných vyjádření nejvyšší muž Fiatu Sergio Marchionne (zřejmě ve prospěch jiných cílů koncernu Fiat) „podrazil“ Alfu nejen pozastavením jejího návratu na trhy USA, ale také pozdržením nástupce zastarávajícího středního sedanu Alfa Romeo 159 plánovaného původně na konec letošního roku. Za připomenutí stojí také skutečnost, že předloni Marchionne označil Alfu 159 za přehmat

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vize prémiového sedanu Alfa Romeo z pera Marca Procacciniho

Pokud patříte k vyznavačům italské konstruktérské školy, nebo jen máte rádi krásná a svérázná auta, možná vás tedy v rámci těchto chmurných zvěstí potěší alespoň nový projekt, pod který se pod hlavičkou značky MP Cardesign podepsal designér Marco Procaccini. Tvůrce tento vůz opatřil jménem Orazio Satta Puliga (1910-1974), jenž byl významnou postavou v dějinách značky Alfa Romeo. Stál například za vznikem modelů 158 nebo 1900, ředitelem se stal v roce 1951 a v letech 1969 až 1973 zastával pozici viceprezidenta značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tradiční prvky současných vozů Alfa Romeo ve studii Orazio Satta najdeme

Studie Orazio Satta by se podle Procacciniho mohla měřit zejména s modely Mercedes-Benz CLS, BMW 6 Gran Coupe či Audi A7 Sportback. Sdílí podlahovou plošinu a pohonné ústrojí s aktuální generací čtyřdveřového Maserati, nicméně podle tvrzení tvůrce by ji bylo možno snadno adaptovat na podvozek modelu Maserati Quattroporte nadcházející generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Alfa Romeo Orazio Satta má být 4 950 mm dlouhá, 1 900 široká a 1 430 vysoká a počítá s rozvorem náprav 2 950 mm.

Fiat Dobló cargo 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 53 013 km
Cena: 120 000 Kč
Fiat Scudo 1.997
Rok výroby: 2007
Stav: 133 123 km
Cena: 165 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 43 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků