Alfa Romeo MiTo pro rok 2011 do prodeje

Modernizované provedení základního modelu stávající palety typů Alfa Romeo vstupuje na evropské trhy.

Během tohoto týdne lze již v Itálii a většině dalších zemí Evropy objednávat vylepšenou verzi modelu Alfa Romeo MiTo, který se veřejnosti prvně představil na letošním autosalonu v Ženevě. Přichází s několika technickými zlepšeními, svěžími barvami karoserie, novými materiály čalounění a motory upravenými pro plnění emisní normy Euro V a standardně doplněnými soustavou řízeného zhášení Start/Stop. Oproti předchozím spekulacím si ale na instalaci dvouválce TwinAir od Fiatu ještě počkáme. Chtělo by se říci naštěstí…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V Itálii byla základní cena modelu Alfa Romeo MiTo pro rok 2011 stanovena v přepočtu na 380 000 Kč, za něž dostanete výbavový stupeň Progression a zážehovou, atmosféricky plněnou „čtrnáctistovku“ s výkonem 78 koní (57 kW). Výbava Distinctive je k mání v přepočtu za 554 000 Kč s vznětovým motorem 1,6 JTDm2 s výkonem 120 koní (88 kW). K mání je také menší verze 1,3 JTDm2 s 95 koňmi (70 kW), ale především trojice verzí zážehového čtyřválce 1,4 MultiAir. Provedení s atmosférickým plněním dává 105 koní (77 kW) a s přeplňováním pak 135 a 170 koní (99, resp. 124 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V modelovém roce 2011 je MiTo dostupné ve výbavových stupních Progression, Distinctive, Super a Quadrofolio Verde. Na výběr je ze sedmi typů litých kol a jedenácti barevných odstínů. Ve výbavě najdeme také multimediální soustavu Blue&Me-TomTom, integrovaný dotykový displej s úhlopříčkou 4,3 palce nebo vylepšený palubní počítač. Díky standardní instalaci systému Start/Stop vykazuje základní čtrnáctistovka průměrnou spotřebu 5,6 l/100 km, což je o 0,3 l/100 km méně než dosud. Slabší z přeplňovaných MultiAirů je kombinován s novou dvouspojkovou převodovkou TCT, s níž zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,2 s (zlepšení o 0,2 s). Všechny vznětové verze pak mají servisní interval prodloužen na 35 000 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
 


 

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků