Alfa Romeo MiTo jako první využije systém MultiAir

Fiat již tradičně patří k tahounům v oblasti vývoje vznětových motorů, ale ani svými zážehovými jednotkami za konkurencí příliš nezaostává. Nyní hodlá svoji nabídku rozšířit o nový benzínový agregát doplněný jedinečnou technologií MultiAir, o níž jsme vás podrobně informovali na tomto místě.

V prodejích se přitom objeví již letos v srpnu, kdy se v showroomech objeví takto motorizované vozy Alfa Romeo MiTo. Použitá jednotka bude mít zdvihový objem 1,4 l a dodávat se bude ve výkonových verzích 105, 135 a 170 koní. V porovnání s konvenčním motorem dosahuje o 10 % vyššího výkonu a o 15 % vyššího točivého momentu, spotřeba benzínu a emise CO2 přitom klesly o 10 %. Produkce pevných částic se přitom snížila o 40 % a oxidů dusíku dokonce o 60 %. 

Jádrem soustavy MultiAir je elektrohydraulické ovládání ventilů, jež umožňuje přesné dávkování množství nasávaného vzduchu i jeho vlastnosti. U motorů s konvenčním sáním mají konstruktéři jen velmi omezené spektrum prostředků, jimiž lze proces upravovat. Jedná se přitom o alternativu k poměrně rozšířeným, podobně fungujícím systémům s elektromechanickým ovládáním. Proti nim je MultiAir konstrukčně jednodušší a z motoru odčerpává méně energie.   

Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků