Alfa Romeo MiTo GTA je realitou: 240 koní z objemu 1,75 litru!

Zdá se, že nám downsizing na moderních motorech paradoxně začíná narůstat do obludných rozměrů. Na tomto místě jsme vám avizovali uvedení studie MiTo GTA v Ženevě, přičemž Alfa Romeo svůj slib splnila.

Pod kapotou se navíc skutečně ukrývá zcela nový zážehový čtyřválec s objemem 1,75 l, z něhož se díky přímému vstřikování, proměnnému časování všech ventilů a přeplňování podařilo vykřesat plných 240 koní. Ty dodávají nejmenšímu GTA působivou dynamiku - zrychlení na stovku za 6 sekund a „maximálku” přes 240 km/h.

Tato studie navazuje na rodinu vozů GTA (Gran Turismo Alleggerito, kde poslední slovo znamená „odlehčení“), které mají za cíl přinést co nejlepší poměr hmotnosti a výkonu. U MiTa GTA je proto řada částí vyrobena z lehkých materiálů, třeba zadní spoiler, střecha a zpětná zrcátka jsou z uhlíkových vláken.

Naopak hliník se uplatnil při modifikaci brzd, zavěšení a dalších částí strojového spodku vozu. Pérování dostalo adaptivní charakteristiku a spodek vozu byl upraven v aerodynamickém tunelu. Do standardní výbavy bude patřit kompletní škála systémů ABS, ESP, EBD, TCS či airbagy s fázovaným plněním.

Podle dostupných informací by se měly vozy k prvním zákazníkům dostat ještě v půli letošního roku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo GTA
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků