Alfa Romeo MiTo GTA je realitou: 240 koní z objemu 1,75 litru!

Zdá se, že nám downsizing na moderních motorech paradoxně začíná narůstat do obludných rozměrů. Na tomto místě jsme vám avizovali uvedení studie MiTo GTA v Ženevě, přičemž Alfa Romeo svůj slib splnila.

Pod kapotou se navíc skutečně ukrývá zcela nový zážehový čtyřválec s objemem 1,75 l, z něhož se díky přímému vstřikování, proměnnému časování všech ventilů a přeplňování podařilo vykřesat plných 240 koní. Ty dodávají nejmenšímu GTA působivou dynamiku - zrychlení na stovku za 6 sekund a „maximálku” přes 240 km/h.

Tato studie navazuje na rodinu vozů GTA (Gran Turismo Alleggerito, kde poslední slovo znamená „odlehčení“), které mají za cíl přinést co nejlepší poměr hmotnosti a výkonu. U MiTa GTA je proto řada částí vyrobena z lehkých materiálů, třeba zadní spoiler, střecha a zpětná zrcátka jsou z uhlíkových vláken.

Naopak hliník se uplatnil při modifikaci brzd, zavěšení a dalších částí strojového spodku vozu. Pérování dostalo adaptivní charakteristiku a spodek vozu byl upraven v aerodynamickém tunelu. Do standardní výbavy bude patřit kompletní škála systémů ABS, ESP, EBD, TCS či airbagy s fázovaným plněním.

Podle dostupných informací by se měly vozy k prvním zákazníkům dostat ještě v půli letošního roku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo GTA
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků