Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir: více vzduchu pro malou Alfu

Italská Alfa Romeo oznámila rozšíření nabídy agregátů pro modelu MiTo nové přeplňované motory MultiAir. Nové čtyřválce s objemem 1,4 l budou zpočátku k dispozici ve dvou výkonnostních variantách 77 kW/105 koní a 99 kW/135 koní. Později se do nabídky přidá i vrcholná verze 1,4 MultiAir s výkonem 125 kW/170 koní, která bude zřejmě pohánět i „čtyřlístkovou“ verzi Quadrifoglio Verde.

Nová trojice se bude v praxi vyznačovat nejen velmi slušným výkonem, ale uspokojí i šetrnější řidiče. Vývojáři totiž ve velké míře přihlédli na nejnovější trendy snižování spotřeby, a tak bude každá z variant disponovat systémem stop and start. Naopak, stranou nezůstala ani celková dynamika, očekává se, že vrcholná verze 1,4 MultiAir, kombinována se šestistupňovou manuální převodovkou, zvládne stovku z nuly zhruba za 7 vteřin, což je dokonce o pár setin lepší čas než ten dosahovaný ostrým Mini Cooperem S.
Na modelech vybavených těmito agregáty však můžeme postřehnout i další změny. Italský výrobce vyladil výfukové potrubí pro dosažení lepšího zvuku, osadil lepší tlumiče pro komfortnější jízdu, vylepšil řízení a o 2,5 cm zkrátil převody. Nyní si už jenom musíme počkat na bližší specifikace a zprávu, která bude obsahovat o trochu víc konkrétních čísel. U prodejců by se přitom první kusy měli objevit nejpozději do dvou měsíců.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir
 
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků