Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir: více vzduchu pro malou Alfu

Italská Alfa Romeo oznámila rozšíření nabídy agregátů pro modelu MiTo nové přeplňované motory MultiAir. Nové čtyřválce s objemem 1,4 l budou zpočátku k dispozici ve dvou výkonnostních variantách 77 kW/105 koní a 99 kW/135 koní. Později se do nabídky přidá i vrcholná verze 1,4 MultiAir s výkonem 125 kW/170 koní, která bude zřejmě pohánět i „čtyřlístkovou“ verzi Quadrifoglio Verde.

Nová trojice se bude v praxi vyznačovat nejen velmi slušným výkonem, ale uspokojí i šetrnější řidiče. Vývojáři totiž ve velké míře přihlédli na nejnovější trendy snižování spotřeby, a tak bude každá z variant disponovat systémem stop and start. Naopak, stranou nezůstala ani celková dynamika, očekává se, že vrcholná verze 1,4 MultiAir, kombinována se šestistupňovou manuální převodovkou, zvládne stovku z nuly zhruba za 7 vteřin, což je dokonce o pár setin lepší čas než ten dosahovaný ostrým Mini Cooperem S.
Na modelech vybavených těmito agregáty však můžeme postřehnout i další změny. Italský výrobce vyladil výfukové potrubí pro dosažení lepšího zvuku, osadil lepší tlumiče pro komfortnější jízdu, vylepšil řízení a o 2,5 cm zkrátil převody. Nyní si už jenom musíme počkat na bližší specifikace a zprávu, která bude obsahovat o trochu víc konkrétních čísel. U prodejců by se přitom první kusy měli objevit nejpozději do dvou měsíců.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir
 
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků