Alfa Romeo Giulietta Sprint: Nový motor a vzpomínka na legendu

Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulietta Sprint
  2. Fotogalerie: Alfa Romeo Giulietta Sprint

Alfa Romeo představuje nový model Giulietta Sprint jako odkaz na legendární stejnojmenný model z počátku 60. let. Zatímco starý model se spoléhal na čtyřválec 1,3 l o výkonu 80 koní, novinka dostala nový motor 1.4 Turbo MultiAir, což je asi nejzásadnější technická změna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jistě, moderní pojetí modelu Alfa Romeo Giulietta Sprint nemá s tím legendárním z 60. let už vůbec nic společného

Nový motor má výkon 110 kW (150 koní), Giulietta Sprint s ním zrychlí na stovku za 8,2 sekundy a rozjede se na 201 km/h. Spotřeba pak podle normovaného cyklu dosahuje v kombinaci na 5,7 l/100 km, s pneumatikami s nízkým valivým odporem na 5,6 l/100 km.

Technickou zajímavostí motorů MultiAir jsou elektrohydraulicky ovládané sací ventily, které nepohání vačková hřídel, ale ovládá je elektronika řízení motoru. To prý přispívá k mnohem přesnějšímu dávkování paliva a až o 10 % efektivnějšími spalovacímu procesu.

Volkswagen | Byznys | Fiat | Alfa Romeo

Volkswagen prý jedná s Fiatem. Je opět ve hře prodej Alfy Romeo?

Motor sice používá ještě dodatečná vahadla pro ovládání ventilů výfukovou vačkou, částečně jako technickou pojistku, ale sací ventily umí motor řídit zcela nezávisle na poloze vačky a dokáže je otevřít s předstihem, nebo naopak otevření pozdržet. Fiat tak najednou dokáže simulovat proměnné časování i zdvih ventilů. Na podobném systému ovládání ventilů pracuje například společnost Koenigsegg, ale její prototypy fungují už zcela bez vačkových hřídelí.

Alfa Romeo Giulietta Sprint je jinak vlastně jen výbavový stupeň a můžete mít i další motory. Například silnější MultiAir s výkonem 125 kW (170 k), motor 1.4 Turbo na LPG a tři turbodiesely o výkonech od 105 do 175 koní. Alfa Romeo také k některým motorům nabízí dvouspojkovou převodovku TCT.

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků