Alfa Romeo Giulietta Sprint: Nový motor a vzpomínka na legendu

Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulietta Sprint
  2. Fotogalerie: Alfa Romeo Giulietta Sprint

Alfa Romeo představuje nový model Giulietta Sprint jako odkaz na legendární stejnojmenný model z počátku 60. let. Zatímco starý model se spoléhal na čtyřválec 1,3 l o výkonu 80 koní, novinka dostala nový motor 1.4 Turbo MultiAir, což je asi nejzásadnější technická změna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jistě, moderní pojetí modelu Alfa Romeo Giulietta Sprint nemá s tím legendárním z 60. let už vůbec nic společného

Nový motor má výkon 110 kW (150 koní), Giulietta Sprint s ním zrychlí na stovku za 8,2 sekundy a rozjede se na 201 km/h. Spotřeba pak podle normovaného cyklu dosahuje v kombinaci na 5,7 l/100 km, s pneumatikami s nízkým valivým odporem na 5,6 l/100 km.

Technickou zajímavostí motorů MultiAir jsou elektrohydraulicky ovládané sací ventily, které nepohání vačková hřídel, ale ovládá je elektronika řízení motoru. To prý přispívá k mnohem přesnějšímu dávkování paliva a až o 10 % efektivnějšími spalovacímu procesu.

Volkswagen | Byznys | Fiat | Alfa Romeo

Volkswagen prý jedná s Fiatem. Je opět ve hře prodej Alfy Romeo?

Motor sice používá ještě dodatečná vahadla pro ovládání ventilů výfukovou vačkou, částečně jako technickou pojistku, ale sací ventily umí motor řídit zcela nezávisle na poloze vačky a dokáže je otevřít s předstihem, nebo naopak otevření pozdržet. Fiat tak najednou dokáže simulovat proměnné časování i zdvih ventilů. Na podobném systému ovládání ventilů pracuje například společnost Koenigsegg, ale její prototypy fungují už zcela bez vačkových hřídelí.

Alfa Romeo Giulietta Sprint je jinak vlastně jen výbavový stupeň a můžete mít i další motory. Například silnější MultiAir s výkonem 125 kW (170 k), motor 1.4 Turbo na LPG a tři turbodiesely o výkonech od 105 do 175 koní. Alfa Romeo také k některým motorům nabízí dvouspojkovou převodovku TCT.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulietta Sprint
  2. Fotogalerie: Alfa Romeo Giulietta Sprint
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků