Kapitoly článku:
Alfa Romeo představuje nový model Giulietta Sprint jako odkaz na legendární stejnojmenný model z počátku 60. let. Zatímco starý model se spoléhal na čtyřválec 1,3 l o výkonu 80 koní, novinka dostala nový motor 1.4 Turbo MultiAir, což je asi nejzásadnější technická změna.
Jistě, moderní pojetí modelu Alfa Romeo Giulietta Sprint nemá s tím legendárním z 60. let už vůbec nic společného
Nový motor má výkon 110 kW (150 koní), Giulietta Sprint s ním zrychlí na stovku za 8,2 sekundy a rozjede se na 201 km/h. Spotřeba pak podle normovaného cyklu dosahuje v kombinaci na 5,7 l/100 km, s pneumatikami s nízkým valivým odporem na 5,6 l/100 km.
Technickou zajímavostí motorů MultiAir jsou elektrohydraulicky ovládané sací ventily, které nepohání vačková hřídel, ale ovládá je elektronika řízení motoru. To prý přispívá k mnohem přesnějšímu dávkování paliva a až o 10 % efektivnějšími spalovacímu procesu.
Motor sice používá ještě dodatečná vahadla pro ovládání ventilů výfukovou vačkou, částečně jako technickou pojistku, ale sací ventily umí motor řídit zcela nezávisle na poloze vačky a dokáže je otevřít s předstihem, nebo naopak otevření pozdržet. Fiat tak najednou dokáže simulovat proměnné časování i zdvih ventilů. Na podobném systému ovládání ventilů pracuje například společnost Koenigsegg, ale její prototypy fungují už zcela bez vačkových hřídelí.
Alfa Romeo Giulietta Sprint je jinak vlastně jen výbavový stupeň a můžete mít i další motory. Například silnější MultiAir s výkonem 125 kW (170 k), motor 1.4 Turbo na LPG a tři turbodiesely o výkonech od 105 do 175 koní. Alfa Romeo také k některým motorům nabízí dvouspojkovou převodovku TCT.