Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV: špičkové verze v novém

Automobilka Alfa Romeo do Ženevy přiveze i omlazené verze nejrychlejších modelů svých řad MiTo a Giulietta.

Je třeba předeslat, že v obou případech jsou úpravy jen velmi decentní, ale přesto za zmínku strojí. Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde dostala upravený čtyřválec MultiAir s objemem 1,4 l a nezměněným výkonem 170 koní (125 kW) při 5 500 ot./min. (točivý moment v režimu Sport až 250 Nm, jinak 230 Nm při 2 500 ot./min.). V kombinaci s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou MiTo QV zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,3 s (- 0,2 s) a dosáhne rychlosti 219 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozy Alfa Romeo Giulietta QV a MiTo QV se dočkaly dílčích úprav a vylepšených motorů

Průměrná spotřeba ale díky dílčím úpravám klesla o 10 % na 5,4 l/100 km a emise CO2 o 11 % na 124 g/km. Zvenčí si všimneme zejména upraveného zadního nárazníku a spoileru a leštěných dekoračních prvků na klikách, masce chladiče a rámečcích předních i zadních svítilen. V nabídce se objevuje nové matové lakování Magnesio Grey (na snímcích). Standardem se stává pětipalcový dotykový displej palubní soustavy Uconnect. Pro všechny verze MiTo s výjimkou základní 1,4i/51 kW je k mání nová optická sada QV Line Pack se stylistickými modifikacemi ve stylu Quadrifoglio Verde.

Testy | Alfa Romeo

Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Větší Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde se dočkala nejnovějšího provedení přeplňovaného čtyřválce 1750 TBi převzatého z kupé Alfa Romeo 4C. Pro Giuliettu QV to znamená nárůst výkonu na 240 koní (177 kW), tedy + 5 koní, při 6 000 ot./min. a točivý moment se stabilní hodnotou 340 Nm (tedy na úrovni dosavadního overboostu) od 2 100 do 4 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V kombinaci s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou Alfa TCT novinka zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 s (- 0,2 s), přičemž nejvyšší rychlost zůstává mírně nad hranicí 240 km/h. Leštěné dekorační prvky na karoserii jsou podobné jako u MiTa QV, čtyřpístkové brzdové třmeny mají rudé zbarvení. Další kombinace a nové prvky výbavy najdeme i ve standardní modelové řadě Giulietta 2014, přičemž i v tomto případě je připravena sada doplňků QV Line Pack, jež dodá vašemu autu šmrnc i v případě, že to není „pravé QV“.
 

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků