Alfa Romeo Giulietta: nyní již oficiálně

Lidem z Alfy už bylo zřejmě trapné snášet spekulace kolem nového kompaktu značky, a tak jim učinili přítrž - o vozu řekli více sami.

Příběh zrození nové Alfy Romeo Giulietta voní po pizze a špagetách. Snad jen italské automobilce se může povést, že jí v červenci uniknou snímky nemaskovaného produkčního vozu v době, kdy už jednou změnil jméno. Poté se skoro půl roku neděje nic, abychom se v prosinci dozvěděli, že vůz se zřejmě nebude jmenovat ani 149, ani Milano, ale Giulietta. A to současně s únikem vcelku detailních specifikací. Den na to pak automobilka raději sama zveřejní pár oficiálních snímků, tatáž data a potvrdí, že vůz opravdu ponese jméno Giulietta.

Příběh jak z Felliniho filmu tím ale nekončí, vůz se totiž stejně představí až za několik měsíců na autosalonu v Ženevě, takže si na něj ještě pěknou chvíli počkáme. Kdyby nebyla řeč o Alfě Romeo, mohl bych celý příběh nazvat rafinovaným kalkulem, který ve své schopnosti přitáhnout pozornost dalece překonává strojená postupná odhalování unavených německých marketérů. Ale vzhledem ke kořenům vozu nepochybuji, že tohle nikdo neplánoval. Pak se Italové diví, že se o jejich práci říká to, co se o ní říká, sami dávají všemožným klišé dokola zapravdu. Jako bych viděl titulky budoucích testů rýpavých novinářů - Alfa Romeo Giulietta: zrozena z šlendriánu.

Nenávistné pohledy příznivců Alfy na titulek s mým jsem již nalákal, pojďme si tedy nyní projít to, co nám Italové o své novince řekli.

Pokud jste četli náš včerejší článek s uniknuvšími specfikacemi, mnoho nového pro vás nemáme. Klíčovými jsou jistě první oficiální fotografie, na kterých Giulietta vypadá o poznání lépe než na mobilem pořízených snímcích z léta letošního roku. Design se snaží navázat na úspěch modelu 8C Competizione, což je ostatně i případ menšího modelu MiTo, ale na rozdíl od něj nevypadá tak dětinsky či zženštěle. Giulietta - i přes své vlídné jméno - vrhá do očí přece jen agresivnější pohledy.

Záď svými výraznými světly navazuje na tradice založené prakticky všemi modely Alfy posledních let a vlastně se zcela nezbavuje ani kruhového motivu zadních světel 8C Competizione. Vzadu i vepředu pak ve světlech najdeme LE diody. Ty slouží tu jako denní, tu jako „rychlá” brzdová světla, ale v obou případech hlavně jako velká show.

Na jediné fotografii interiéru toho mnoho vidět není, ale od předních sedadel dále působí celkem klasickým dojmem. A starší špionážní fotky naznačily, že jinak tomu nebude ani v případě palubní desky.

Rozměry vozu jsme zmínili již včera, tak jen krátká rekapitulace - tato italská kráska má 4 350 mm na délku, 1 460 mm na výšku, 1 800 mm na šířku a rozvor 2 630 mm. Zavazadlový prostor pak pojme 350 litrů nákladu.

Ani pohled pod sukni nepřinese žádné šokující novinky, očekávat zprvu můžeme pětici již známých motorů. Ty naftové zastoupí agregáty 1,6 a 2,0 JTDM s výkonem 105 resp. 170 koní a ty benzinové 1,4 TB a 1,4 TB MultiAir se 120 a 170 koňmi. Vrcholem bude verze Quadrifoglio Verde s novými motorem 1750 TBi a výkonem 235 koní.

Dynamické či jiné další parametry Alfa ven nepustila, ale jednu novinku v tiskové zprávě přece jen najdeme. Vůz bude standardně vybaven systémem Alfa DNA, který bude jakousi obdobou Audi Drive Select a podobných vymožeností, které dovolují přizpůsobit vícero prvků vozu vašemu jízdními stylu. Zkratka DNA tak značí Dynamic, Normal a All Weather, což jsou jména tři režimů, které jím půjdou zvolit. Ty pak ovlivní chování motoru, řízení, stabilizačního programu a diferenciálu Q2, bude-li přítomen.

Finito, více zatím o Giuliettě nevíme. Jisti si ale můžeme být tím, že po autosalnu v Ženevě na začátku příštího roku budeme chytřejší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Giulietta
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků