Alfa Romeo Giulietta GTA nebo QV bude, s více než 200 koňmi

Hvězda z letošního ženevského autosalonu italské automobilky, model Giulietta, který hrdě nastupuje za loučicí se 147, se již brzy dočká své ostré verze. Poháněn bude některým ze širokého spektra nabízených přeplňovaných agregátů a i navzdory tomu, že na její příchod bychom neměli čekat déle než rok, se ještě stále pohybujeme v rovině spekulací. Jasno není ani kolem samotného označení - je totiž možné, že místo tradiční zkratky GTA použije výrobce označení Quadrifoglio Verde, používané třeba u modelu MiTo.

Použití druhého názvu by ovšem naznačovalo, že chystaný model bude i přes vyšší výkon ještě stále dost „civilní“ a vhodný pro dennodenní používání a nepůjde jen o víkendovou záležitost. Pod kapotou se zřejmě objeví 1,8 litrový přeplňovaný čtyřválec MultiAir s výkonem kolem 175 kW, čímž může úplně s přehledem konkurovat třeba Golfu GTi, navíc má být k dispozici i nová dvouspojková převodovka od Fiatu, kterou výrobce hodlá představit již příští měsíc.

Vypadá to tedy tak, že ostrá Giulietta bude prošpikována nejnovější technikou italských výrobců a v porovnání s převážně německou a francouzskou konkurencí bude mít co nabídnout.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Giulietta

 

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků