Alfa Romeo Giulietta 2014 dostala novou masku a „nejsilnější“ diesel

Italský hatchback vstupuje do čtvrtého roku své existence s několika dílčími vylepšeními, která se týkají designu, hnacího řetězce i audio systému.

Všechnu mediální pozornost na sebe v poslední době strhává Alfa Romeo 4C, ale nejenom malými sportovními kupé s motorem uprostřed živa je automobilka – a Alfa teprve ne. Prodeje se tvoří v masových segmentech, kde je Alfa zastoupena modely MiTo a Giulietta. Větší z nich dostal pro modelový rok 2014 lehkou retuš a novou motorizaci.

Vzpomínáte na ten optimismus, když byla Giulietta uváděna na trh? Hatchbackem nižší střední třídy skočila Alfa rovnýma nohama do rybníka plného zavedených modelů jako Golf, Focus nebo Mégane a mluvilo se o ní jako o autě, které má zachránit Alfu. S odstupem je zjevné, že Alfa na svého zachránce stále čeká...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Giulietta dostala lehou retuš přední části, nové barevné kombinace a vylepšený audio/navigační/komunikační systém

Do modelového roku 2014 vstupuje Giulietta s lehkou vzhledovou retuší, novými barvami, vylepšeným zábavním systémem a novou motorizací. Maska chladiče v charakteristickém tvaru erbu dostala nový vzhled a ze tmy otvorů v nárazníku se nyní blýskají chromované objímky mlhových světel. Automobilka obměnila rovněž vzory litých kol, které nabízí v rozměrech 16, 17 i 18 palců, a rozšířila paletu laků o tři nové odstíny.

Nepočítáme-li nový vzhled dveřních výplní a dekoračních lišt na palubní desce, je hlavní novinkou interiéru nový zábavní systém Uconnect s dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládáním. Úhlopříčka displeje činí podle zvolené verze 5 nebo 6,5 palce.

Modernizovaný diesel

V nabídce motorů se objevila nová vznětová jednotka 2.0 JTDM, která patrně nahradí dosavadní stočtyřicetikoňový diesel. Díky vstřikování common-rail třetí generace, jež umožňuje až osm vstřiků během jednoho taktu, dosahuje výkonu 150 koní.

Točivý moment 380 Nm v 1750 min-1 je podle Alfy nejvyšší v této kategorii. Italové možná zapomněli na Mazdu3 2.2 Skyactiv-D, BMW 120d nebo Volkswagen Golf GTD se shodnou silou, o twin-turbo BMW 125d (450 Nm) raději nemluvě...

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM modelového roku 2014 zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,8 s a vyvine až 210 km/h. V normovaném měřicím cyklu vykazuje kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km.

Je otázkou, zda tyto inovace pomohou modelu k lepším prodejům. V ČR si Giuliettu koupilo za prvních devět měsíců letošního roku pouhých 82 zákazníků – to je 6,5krát méně než v případě Audi A3 a 15,4x méně oproti Seatu Leon. Na velkých trzích nevypadá situace pro Alfu o nic příznivěji.

Automobilka musela loni přehodnotit své ambiciózní plány, podle kterých chtěla v roce 2014 prodat 500 000 aut. Sergio Marchionne redukoval cíl na 300 000 aut v roce 2016. Analytická firma IHS Automotive ale odhaduje, že příští rok se Alfě podaří prodat jen 81 000 vozů.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků