Alfa Romeo Giulia Veloce v Česku: 280 koní a čtyřkolka za 1,24 milionu

Model Giulia je na českém trhu k dispozici už od léta, jeho nabídka se ale postupně rozšiřuje. Nyní známe ceny provedení Veloce, za které zaplatíte lehce přes 1,2 milionu korun.

Alfa Romeo Giulia Veloce byla představena na pařížském autosalonu a nabízí dvě motorizace. Tou první je benzínový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 206 kW, přičemž s touto pohonnou jednotkou pořídíte model za 1.240.000 korun. Druhým agregátem v útrobách vozu je 2,2litrový turbodiesel se 154 kW. Jeho cenu automobilka nastavila na 1.206.000 korun.

Premiéry | Sedany | Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia Veloce přináší 280 koní a 400 Nm

Obě jednotky spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou a samozřejmostí je pohon Q4. Za standardních podmínek posílá tento systém téměř všechnu sílu motoru na zadní nápravu. V případě ztráty přilnavosti ale dokáže na přední kola poslat až 60 % dostupné síly. Účelem je nabídnout jízdní vlastnosti zadokolky a jistotu čtyřkolky, snad tedy vůz dokáže takové vlastnosti obhájit i na silnici.

Alfa Romeo Giulia – české ceny zážehových motorů
Motor 2.0 Turbo 2.0 Turbo Q4 2.9 V6 Biturbo 2.9 V6 Biturbo
Zdvihový objem [cm3] 1995 1995 2891 2891
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 147/5000 206/5250 375/6500 375/6500
Točivý moment [N.m/min] 330/1750 400/2250 600/2500 600/2500
Převodovka 8A 8A 6M 8A
Max. rychlost [km/h] 235* ? 307 307
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7* ? 3,9 3,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,0* ? 8,5 8,2
Pohotovostní h. [kg] 1429 1530 1580 ?
Cena Giulia [Kč] 940.000 - - -
Cena Super [Kč] 979.000 - - -
Cena Veloce [Kč] - 1.240.000 - -
Cena QV [Kč] - - 2.045.000 2.105.000

Vůz se od klasických variant odlišuje sportovnějším vzhledem. Předku dominuje upravený nárazník, vzadu výrazné koncovky výfuku a celé auto je posazeno na 19“ kolech. Interiér nabídne sportovně tvarovaný volant, sedadla s čalouněnou kůží a nechybí ani moderní hliníkové prvky.

Video | Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

O výbavě modelu Giulia Veloce toho zatím moc nevíme. Zcela jistě dostane dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s 6,5“ displejem, tempomat či xenonové světlomety. Nebudou chybět ani stále populárnější asistenti, včetně autonomního brzdění s rozpoznáním chodců či varování o opuštění jízdního pruhu.

Alfa Romeo Giulia – české ceny vznětových motorů
Motor 2.2D 2.2D 2.2D 2.2D 2.2D 2.2D Q4
Zdvihový objem [cm3] 2143 2143 2143 2143 2143 2143
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 100/4000 110/4000 110/4000 132/3750 132/3750 154/3500
Točivý moment [N.m/min] 380/1500 380/1500 450/1750 380/1500 450/1750 470/1750
Převodovka 6M 6M 8A 6M 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 210 220 220 230 230 ?
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,0 8,4 8,2 7,2 7,1 ?
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 ?
Pohotovostní h. [kg] 1374 1374 1445 1374 1445 1535
Cena Giulia [Kč] 839.000 880.000 - - - -
Cena Super [Kč] - 919.000 979.000 969.000 1.029.000 -
Cena Veloce [Kč] - - - - - 1.206.000
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků