Alfa Romeo Giulia Veloce slouží také rumunské policii

Rumunské dálnice a silnice první třídy nyní hlídají Alfy Romeo Giulia ve sportovní verzi Veloce.

Sportovní giulie plní podobnou funkci jako české policejní octavie, superby či passaty, ovšem nechybí jim policejní značení. Ohledně techniky však měla rumunská policie podobné požadavky - pohon všech čtyř kol a zážehový motor, který se rychle zahřeje a je méně servisně náročný.

Klepněte pro větší obrázek

Místní policisté budou sportovní alfy užívat minimálně jeden rok. Jedná se o druhou nejvýkonnější verzi Veloce. To znamená, že pod kapotou se nachází přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 280 koní a maximálním točivém momentu 400 Nm. Svou sílu posílá na všechna čtyři kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.

Zajímavosti | Retro | Život řidiče

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Policisté do výbavy dostali i mnoho prvků aktivní bezpečnosti. Policejní giulie disponují adaptivním tempomatem s brzdnou funkcí, hlídáním jízdních pruhů či slepého úhlu.

Bezpečnost | Život řidiče

Policisté se učili jezdit rychle a bezpečně. Zatím to moc neumí

Rumunští strážci zákona jsou již druhými evropskými policisty, kteří giulii ve službě používají. Italští četníci mají kromě běžných motorizací k dispozici i vrcholnou variantu Quadrifoglio s výkonem 510 koní.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků