Alfa Romeo Giulia: rychlý sedan slaví své 50. narozeniny

baboon  |  22. 04. 2012 15:22

Když jsem na přelomu 60. a 70. let poprvé viděl AR Giulia zblízka v Rakousku a pak postupně i na českých silnicích, stala se pro mne jedním z nejkrásnějších automobilů Apeninského poloostrova. Ano, někomu se nelíbí její hranatost - tu však měly i jiné alfy - viz Berlina 2600 ´58 i pozdější 1750 Berlina. Proč ale psát "krásná nebyla" či "mnoho krásy nepobrala?" (či jak článek definuje její estetičnost)? To není konstatování skutečnosti, ale čistě subjektivní pocit pisatele - na nějž má sice právo, ovšem - zda by jej měl předkládat čtenáři jako bernou minci, toť zcela jiná otázka ... O několik odstavců dále konstatuje "krásu" Alfasudu - osobně znám několik lidí, pro který je tento typ odpudivý ...
Dále si myslím, že Škoda 440 je dostatečně srozumitelné označení - protože "Spartak" se nikdy oficiálně nepoužilo (vzhledem ke známému faktu chráněného názvu Sparta holandského výrobce motokol).
Prohlédl jsem si v životě stovky Giulií všech možných modifikací, ale nikdy jsem neviděl, že by měly dvojici otáčkoměrů vedle sebe (= tachometr + otáčkoměr - viz článek). Vždy to byl rychloměr a otáčkoměr.
Označení s čtyřlístkem správně zní QuadrIfoglio Verde, nikoli QuadrOfoglio Verde (tedy zelený čtyřlístek v češtině).
Rovněž je škoda, že autor zapomněl zmínit nejvzácnější variantu Giulie, a sice STW - vycházející z prototypu, zhotoveného karosárnou Colli. STW sloužily jako vozidla Polizia Stradale, ale i jako doprovodné a servisní automobily při soutěžních podnicích.
Toliko v krátkosti ke Giulii, která si nezaslouží hanlivé či odsuzující přídomky - byla jiná, byla hranatým dítětem své doby, podobně jako Fiat 1500 - 2300, AR 2600 Berlina či Lancia Fulvia Berlina - neboť nikoli každému se MUSÍ líbit Giulia Sprint nebo 1750 GT Veloce a 1750 Spider Veloce ...

Odpovědět  |   | 
Mr.Murphy  |  22. 04. 2012 17:00  |  [217.112.173.xxx]

.... tak hlavně ten hranatý design byl tehdy absolutní moderna, stačí se podívat, jak archaicky proti Giulii vypadá její předchůdce - Giulietta sedan....
Buď jak buď, Giulia je legendární auto....

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  26. 04. 2012 20:31  |  [78.45.145.xxx]

Je vidět,že víš o čem píšeš.Všechno je pravda.A jestli píší tachometr nebo rychloměr a nebo Quadrofoglio či Quadrifoglio?Vem to čert!Auto to bylo,je a bude.A ještě mělo a má CUORE SPORTIVO.Viva Alfa!!!

Odpovědět  |   | 
Rover623  |  22. 04. 2012 16:55

Jeden můj kamarád říká, že Alfa se neprovozuje, s Alfou se žije a otázka není jestli vy chcete Alfu, ale jestli Alfa chce vás.

Odpovědět  |   | 
baboon  |  22. 04. 2012 20:03

To je moc hezky řečeno - připomíná mi to výrok (snad p. Horníčka, ale nevím přesně) o ženách: "Muž se domnívá, že si vybral ženu. Ve skutečnosti si však žena zvolí muže, jenž si ji vybere!" A tou "ženou" by mohla být zrovna Alfa ...
Váš kamarád dobře ví, že některá auta mají duši ...

Odpovědět  |   | 
Rover623  |  22. 04. 2012 20:43

No, můj Rover si taky vybral mě a ne já jeho, v bazaru kde jsem ho koupil s ním majitel toho bazaru normálně jezdil, takže na ploše moc nebyl, úplnou náhodou se s tím autem vrátil v době kdy jsem hledal nové auto a obcházel co tam vlastně mají. Auto se tam najednou prostě objevilo.

Momentálně jsem na tom tak, že do auta jsem investoval asi 10x tolik co mě stálo i když mi spousta lidí radí abych ho dal na vrakoviště. Problém těchto aut je v tom, že je buď můžete milovat nebo nenávidět, ale nemůžete je prostě jen provozovat.

Odpovědět  |   | 
Mr.Murphy  |  22. 04. 2012 21:21  |  [217.112.173.xxx]

.... chápu.... ale zrovna u aut typu Giulia by ses divil, jak jsou spolehlivé.... Ono v té jednoduchosti je jejich síla....

Odpovědět  |   | 
Rover623  |  22. 04. 2012 21:35

Rover je také spolehlivý, ač je to auto plné elektriky. Bohužel jsem ho koupil v dost zuboženém stavu, měl už dost odježděno a vypadal, že se sním nezacházelo zrovna hezky. Bývalý majitel neměnil olej v převodovce (automat), rozvody nechal udělat bez kladek, takže to nevydrželo a korozi řešil jen na místech kde to bylo vidět. Ale byla to malá série aut, která měla motor 2,3 od Hondy, kožený interiér (normálně byla nějaká béžová látka) a převodovku Aisin, která mezi normálním a sportovním módem volila automaticky.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu: