Alfa Romeo Giulia QV prý zajede Nürburgring za 7:39. Důkazy ale nejsou

Číslo, kterým se automobilka ohání, není naměřený čas, ale výpočet. A to není totéž.

Nová Alfa Romeo Giulia se prozatím ukázala světu ve vrcholné sportovní verzi QV a výrobce nešetří verbálním optimismem. Teď mu vypadlo z pusy číslo 7:39, což má značit čas dosažený na legendární Severní smyčce Nürburgringu. Má to ale háček. Alfa Romeo totiž „zapomněla“ na video.

Odbočme na chvíli k jiným výrobcům, abychom ukázali, kde je zakopaný pes. Třeba McLaren tvrdí, že model P1 je na Ringu rychlejší než Porsche 918, ale video (ani čas) ještě neukázal. V Top Gearu Richard Hammond žertoval, že asi ztratili papírek s napsaným časem. V čem je tedy problém? Ve způsobu měření času.

Video | Sportovní auta | Alfa Romeo | Sedany

Alfa Romeo Giulia ladí formu na Nürburgringu. Vypadá a zní dost divoce

Ono celé to měření času na Nordschleife je tak trochu klišé, s objektivitou má společného jen málo. Například Nissan nikdy nedokázal, že by model GT-R měřil na pneumatikách schválených pro silniční provoz. A nikdy nevíte jistě, co mají vlastně testovaná auta pod kapotou a jestli se jedná o sériový motor se sériovým nastavením.

To teď ale nechme, protože bychom se dostávali na pole konspiračních teorií. Jde o to, že některé automobilky prostě ukážou video, změří čas a hotovo. Viděli jsme to u Lamborghini, u Porsche nebo třeba u Seatu a Hondy. A pak jsou automobilky, které se chvástají rekordními časy, ale důkazy nemají.

Život řidiče | Video | Bezpečnost | Sportovní auta

Pět rad, jak přežít volné jízdy pro veřejnost na Nürburgringu Nordschleife

Přece si ale čas nevycucají z prstu? To ne, místo toho používají metodu sčítání sektorových časů. Trať se rozdělí na několik krátkých sektorů. Tato metoda se používá k určení tzv. optimálního času kola, abyste věděli, jaké má vaše auto teoretický potenciál. Pro závodníky je to jakýsi orientační bod. Sečtou se nejlepší sektorové časy z tréninků a máte přibližnou představu, jak rychlé by mělo být nejlepší kvalifikační kolo.

Stejně postupovala i Alfa Romeo. Jednoduše sečetla nejlepší hodnoty sektorových časů. Neříkáme, že reálný čas se bude lišit o minutu, ale skutečně by to chtělo video jako důkaz, že tenhle sedan zajede Nordschleife stejně rychle jako Ferrari 430 Scuderia v roce 2007.

Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 258 000 Kč
Seat Exeo 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 104 458 km
Cena: 150 000 Kč
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 175 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků