Alfa Romeo Giulia QV prý zajede Nürburgring za 7:39. Důkazy ale nejsou

Číslo, kterým se automobilka ohání, není naměřený čas, ale výpočet. A to není totéž.

Nová Alfa Romeo Giulia se prozatím ukázala světu ve vrcholné sportovní verzi QV a výrobce nešetří verbálním optimismem. Teď mu vypadlo z pusy číslo 7:39, což má značit čas dosažený na legendární Severní smyčce Nürburgringu. Má to ale háček. Alfa Romeo totiž „zapomněla“ na video.

Odbočme na chvíli k jiným výrobcům, abychom ukázali, kde je zakopaný pes. Třeba McLaren tvrdí, že model P1 je na Ringu rychlejší než Porsche 918, ale video (ani čas) ještě neukázal. V Top Gearu Richard Hammond žertoval, že asi ztratili papírek s napsaným časem. V čem je tedy problém? Ve způsobu měření času.

Video | Sportovní auta | Alfa Romeo | Sedany

Alfa Romeo Giulia ladí formu na Nürburgringu. Vypadá a zní dost divoce

Ono celé to měření času na Nordschleife je tak trochu klišé, s objektivitou má společného jen málo. Například Nissan nikdy nedokázal, že by model GT-R měřil na pneumatikách schválených pro silniční provoz. A nikdy nevíte jistě, co mají vlastně testovaná auta pod kapotou a jestli se jedná o sériový motor se sériovým nastavením.

To teď ale nechme, protože bychom se dostávali na pole konspiračních teorií. Jde o to, že některé automobilky prostě ukážou video, změří čas a hotovo. Viděli jsme to u Lamborghini, u Porsche nebo třeba u Seatu a Hondy. A pak jsou automobilky, které se chvástají rekordními časy, ale důkazy nemají.

Život řidiče | Video | Bezpečnost | Sportovní auta

Pět rad, jak přežít volné jízdy pro veřejnost na Nürburgringu Nordschleife

Přece si ale čas nevycucají z prstu? To ne, místo toho používají metodu sčítání sektorových časů. Trať se rozdělí na několik krátkých sektorů. Tato metoda se používá k určení tzv. optimálního času kola, abyste věděli, jaké má vaše auto teoretický potenciál. Pro závodníky je to jakýsi orientační bod. Sečtou se nejlepší sektorové časy z tréninků a máte přibližnou představu, jak rychlé by mělo být nejlepší kvalifikační kolo.

Stejně postupovala i Alfa Romeo. Jednoduše sečetla nejlepší hodnoty sektorových časů. Neříkáme, že reálný čas se bude lišit o minutu, ale skutečně by to chtělo video jako důkaz, že tenhle sedan zajede Nordschleife stejně rychle jako Ferrari 430 Scuderia v roce 2007.

Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 174 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 136 500 km
Cena: 85 000 Kč
Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 47 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků