Alfa Romeo Giulia QV prý zajede Nürburgring za 7:39. Důkazy ale nejsou

Číslo, kterým se automobilka ohání, není naměřený čas, ale výpočet. A to není totéž.

Nová Alfa Romeo Giulia se prozatím ukázala světu ve vrcholné sportovní verzi QV a výrobce nešetří verbálním optimismem. Teď mu vypadlo z pusy číslo 7:39, což má značit čas dosažený na legendární Severní smyčce Nürburgringu. Má to ale háček. Alfa Romeo totiž „zapomněla“ na video.

Odbočme na chvíli k jiným výrobcům, abychom ukázali, kde je zakopaný pes. Třeba McLaren tvrdí, že model P1 je na Ringu rychlejší než Porsche 918, ale video (ani čas) ještě neukázal. V Top Gearu Richard Hammond žertoval, že asi ztratili papírek s napsaným časem. V čem je tedy problém? Ve způsobu měření času.

Video | Sportovní auta | Sedany | Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia ladí formu na Nürburgringu. Vypadá a zní dost divoce

Ono celé to měření času na Nordschleife je tak trochu klišé, s objektivitou má společného jen málo. Například Nissan nikdy nedokázal, že by model GT-R měřil na pneumatikách schválených pro silniční provoz. A nikdy nevíte jistě, co mají vlastně testovaná auta pod kapotou a jestli se jedná o sériový motor se sériovým nastavením.

To teď ale nechme, protože bychom se dostávali na pole konspiračních teorií. Jde o to, že některé automobilky prostě ukážou video, změří čas a hotovo. Viděli jsme to u Lamborghini, u Porsche nebo třeba u Seatu a Hondy. A pak jsou automobilky, které se chvástají rekordními časy, ale důkazy nemají.

Bezpečnost | Video | Život řidiče | Sportovní auta

Pět rad, jak přežít volné jízdy pro veřejnost na Nürburgringu Nordschleife

Přece si ale čas nevycucají z prstu? To ne, místo toho používají metodu sčítání sektorových časů. Trať se rozdělí na několik krátkých sektorů. Tato metoda se používá k určení tzv. optimálního času kola, abyste věděli, jaké má vaše auto teoretický potenciál. Pro závodníky je to jakýsi orientační bod. Sečtou se nejlepší sektorové časy z tréninků a máte přibližnou představu, jak rychlé by mělo být nejlepší kvalifikační kolo.

Stejně postupovala i Alfa Romeo. Jednoduše sečetla nejlepší hodnoty sektorových časů. Neříkáme, že reálný čas se bude lišit o minutu, ale skutečně by to chtělo video jako důkaz, že tenhle sedan zajede Nordschleife stejně rychle jako Ferrari 430 Scuderia v roce 2007.

Seat Altea 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 158 046 km
Cena: 170 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2004
Stav: 109 588 km
Cena: 60 000 Kč
Seat Leon 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 120 542 km
Cena: 203 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků