Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Alfa Romeo zveřejnila čas Giulie QV na Severní smyčce Nürburgringu. Vůz je rychlejší než řada věhlasných supersportů!

Ať se nám to líbí, nebo ne, postavení sportovních automobilů ve společnosti se dnes velmi často měří podle času na jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu. Kupříkladu takový James May je vyloženě proti tomu, protože honba za co nejlepším výsledkem podle něj dělá z jindy komfortních a přívětivých „gétéček” prkenné uskákané „kozy“, hůře použitelné pro každodenní užívání. Ani názor jednoho z nejuznávanějších novinářů ale na nekonečných pokusech automobilek nic nemění, což je na druhou stranu dobře. Máme totiž možnost srovnání.

Není to poprvé, co Alfa Romeo vyrazila s Giulií QV za svým nejrychlejším kolem, spíše to ale působilo jako plácnutí do vody. Loni výrobce řekl, že vůz zajede kolo za 7:39,00, nezveřejnil však záznam z jízdy a výrok se tak dal snadno vyvrátit. Nyní je ale všechno jinak.

Za volantem nejnovější italské bestie s motorem 2.9 V6 o výkonu 375 kW a točivém momentu 600 N.m seděl závodník Fabio Francia a podařilo se mu náročnou trať obkroužit za 7 minut a 32 sekund. Giulia QV je tak rychlejší než Pagani Zonda F (7:33,0 v roce 2005), Koenigsegg CCX (7:33,55 v roce 2006), nebo nové Porsche Panamera Turbo, které jenom chvíli po uvedení stanovilo rekord mezi produkčními sedany (koncem června okruh zvládlo za 7:38,00). Alfa Romeo teď Němcům cenný skalp vyfoukla.

A proč Italové sáhli po verzi s automatickou převodovkou, když nabízejí také perfektní šestistupňový manuál? Zejména kvůli rychlosti řazení, protože skříň od ZF dokáže v módu Race během pouhých 150 milisekund. Pokud teď cítíte jistou souvislost s Ferrari, vězte, že tady je, ovšem ne stran automatické převodovky, ale samotného motoru. Ten byl totiž laděn přímo v Maranellu, což mu dodalo neskutečný charakter.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků