Alfa Romeo Giulia: Krásné auto, které má zaděláno na zklamání

Parádní design a velmi slibné schopnosti vrcholné verze. I když nebylo ve Frankfurtu času na rozdávání, Giulii jsem nevynechal a blíže si tento italský sedan prohlédl. Bohužel, původní nadšení vystřídalo jednoduše zklamání.

Alfa Romeo Giulia vzbudila svým představením oprávněný rozruch. Designově jde o auto nesmírně povedené, i když někteří kolegové jsou opačného názoru třeba kvůli tomu, že vůz sází na uhlazené tvary a nemá dnes moderní ostré linie. Samozřejmě jde o věc čistě subjektivní, ale já jsem přesně opačného názoru. Auto je originální a podle mého velmi atraktivní.

Premiéry | Autosalony | Sportovní auta | Alfa Romeo | Frankfurt 2015 | Sedany

IAA 2015 živě: Alfa Romeo Giulia se ukázala pouze ve špičkové verzi QV

K tomu přidejme obrovský difuzor vzadu, čtyři koncovky výfuku, decentní spoiler, karbon v interiéru, perfektní sportovní sedačky a tachometr končící na hodnotě 330 km/h. Opravdu, tohle by vážně mohlo být skvělé auto, které by mohlo zle zatopit všem těm BMW M3. Ale já se obávám, že se tomu tak nestane a důvodem není nic jiného než klasické italské zpracování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Italský design se nezapře, hlavně v červené to nové Alfě nesmírně sluší. Potud je vše v naprostém pořádku

Když si do Giulie sednete, zaplaví vás sportovní emoce. Sedí se nízko, sedačky vás dokonale obepnou, volant pěkně padne do ruky, i tlačítko startování motoru vypadá velice efektně. A dokonce je tu manuální převodovka.

Jenže pak se začnete koukat blíže. Sešlápnete pedál spojky a je to, jako když šlápnete do bláta. Vezmete za řadicí páku a párkrát si cvičně přeřadíte, v řazení jsou vůle jak ve starém Renaultu. Osobně jsem čekal naopak sportovně tuhou spojku a přesně vymezené řazení, jako to měl třeba Ford Mustang.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tachometr končící hodnotou 330 km/h také slibuje velké sportovní věci, stejně jako parádně tvarovaná sedadla. Jenže čekali byste u takového auta, že bude mít absolutně měkou spojku a přesnost řazení jak ve starém Renaultu?

Zpracování takhle na první pohled také úplně neosloví. Otočný ovladač multimediálního systému se sice tváří jako iDrive od BMW, ale k jeho vytříbenému chodu má dost daleko, stejně jako další otočný ovladač na změnu jízdních režimů. Okamžitě se mi vybavily vzpomínky na test Fiatu 500X, což asi nebude dobře.

Uvidíme, jaká bude praxe. Jak se mi design líbí, tak první dojem z interiéru je spíše na hodnocení „nic moc“. Doufám, že to budeme po první projížďce moci svést na předsériový exemplář. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 169 501 km
Cena: 125 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků