Alfa Romeo Giulia dostane autopilota podle vzoru Tesly

Nový sedan Alfa Romeo Giulia bude umět jezdit částečně sám. Alespoň to tvrdí šéf značek Alfa Romeo a Maserati Harald Wester. Plně samočinné auto očekává koncern FCA Fiat-Chrysler někdy okolo roku 2024, spíše později. Alfa Romeo Giulia má být ale jedna z prvních, která dostane právě autopilota.

Ten bude fungovat podobně jako systém v Tesle. Bude udržovat auto v pruhu, vzdálenost od ostatních vozů, přidá se i funkce změny jízdního pruhu a podobně. To je sice technologie, kterou už dnešní auta mají, ovšem s tím rozdílem, že zpravidla vyžadují ruce na volantu. To u Giulie nebude potřeba.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Sedany | Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia QV v 360° videu ukazuje, proč je zadokolka lepší

Podle Westera pomůžou systémy podobné autopilotovi Tesly získat důvěru lidí a hlavně řidičů v samočinné řízení. Přechod na plně autonomní vozy tak podle něj nebude skokový a vlastně si ho trh vyžádá sám. Lidé prý pochopí, že je to pro každodenní jízdu v přecpaném městě a na dálnici lepší.

Naopak ale věří, že právě přechod na samočinné řízení pomůže oživit skutečná sportovní auta, jako bývala dříve. Nebudou muset mít žádné ústupky kvůli komfortu, konektivitě a podobně. Otázkou zůstává, jestli ale někdy v budoucnu nezakážou úřady řízení aut lidmi úplně...

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků