Alfa Romeo chystá Mi.To GTA a pohon zadních kol

Italská automobilka Alfa Romeo chystá v časovém horizontu dvou až tří let několik zajímavých novinek. Výkonný ředitel automobilky Luca de Meo potvrdil vývoj ostré verze malého modelu Mi.To, vývoj platformy s pohonem zadních kol a zpřesnil i informace o příchodu modelu 149.

Malý model Mi.To, který se na trhu ještě téměř vůbec neohřál, bude brzy dostupný i s přívlastkem GTA, co neznamená nic jiného, než to, že oproti svým soukmenovcům bude disponovat pořádným výkonem navíc a zařadí se do početné skupiny „hot-hatchů“. Pod kapotou tohoto ostrého modelu nalezneme 1,75 litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 172 kW / 230 koní. Ohledně příchodu zatím nepadla žádná bližší informace, nicméně dá se předpokládat, že v nabídce se ocitne v průběhu příštího roku. V roce 2010 by se měla do portfolia vozidel GTA přidat ještě dynamická kráska 8C Competizione, ze které však bude vyrobeno pouze 100 kusů.

Co se týče pohonu zadní nápravy, výkonný ředitel potvrdil, že automobilka v současnosti jedná se značkou Jaguar. Obě společnosti by se měly podílet na vývoji nové platformy pro limuzíny s pohonem zadních kol. Tento podvozek později poslouží třeba Alfě 169, jejíž příchod se odhaduje na rok 2011 až 2012. V této souvislosti ještě zbývá zmínit, že automobilka již zahájila spolupráci s Fiatem a BMW na vývoji nových kompaktních modelů. První ovoce této spolupráce bychom mohli spatřit již příští rok v září, kdy se představí model 149. Vzhledem k této spolupráci je velice možné, že nástupce modelu 147 bude disponovat technikou od BMW.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků