Alfa Romeo 8C po kúře od Novitecu

Italští patrioti z Novitec Rosso si tentokrát vzali do prádla vzácný model 8C, aby z něj udělali nesilnější Alfu současnosti.

Společnost Novitec Rosso čerpá výhradně z nabídky domácích, italských automobilek, ale její záběr je skutečně široký. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na jejich Ferrari 599 GTO s výkonem 888 koní, za zmínku však stojí také poněkud levnější stavba v podobě stroje Alfa Romeo MiTo o výkonu 186 koní (z modifikovaného zážehového čtyřválce 1,4 T-Jet), ale také „malý ďábel“ Fiat 500 Abarth trhající asfalt silou 212 koní. Nejnovější stavba vychází z omezené série sportovních dvoumístných automobilů Alfa Romeo 8C a základní výkon zvyšuje o citelných 150 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Alfa 8C Competizione se v podobě studie představil na autosalonu ve Frankfurtu již v roce 2003, ale na prezentaci sériového provedení si fandové italských plnokrevníků museli počkat ještě tři roky až na pařížskou autoshow. Připomeňme, že již svým označením 8C se tento stroj pokusil navázat na tradici značky Alfa Romeo z půle dvacátého století. Stojí na platformě modifikované z koncernového typu Maserati GranTurismo a využívá předností atmosféricky plněného osmiválce z dílen Ferrari s objemem 4,7 l, pravoúhlým rozevřením válců a standardním výkonem 450 koní (331 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To však pánům z Novitecu stačit nemohlo, proto sáhli k instalaci přeplňování, jež výkonovou špičku motoru zvýšilo až na 600 koní (441 kW). Díky tomu Alfa Romeo 8C zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 305 km/h. Za další příplatek si můžete objednat novou výfukovou soustavu z nerezové oceli. Pro zlepšení stability ve vysokých rychlostech Novitec instaluje do modelu 8C stavitelné tlumiče a trojdílné ráfky NA3 obouvající pneumatiky Pirelli o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 315/25 ZR22 vzadu. Sada modifikací je dostupná pro vozy v obou karosářských verzích. Interiér může být podle přání zákazníka čalouněn různými kombinacemi kůže a Alcantary.  

  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků