Alfa Romeo 8C po kúře od Novitecu

Italští patrioti z Novitec Rosso si tentokrát vzali do prádla vzácný model 8C, aby z něj udělali nesilnější Alfu současnosti.

Společnost Novitec Rosso čerpá výhradně z nabídky domácích, italských automobilek, ale její záběr je skutečně široký. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na jejich Ferrari 599 GTO s výkonem 888 koní, za zmínku však stojí také poněkud levnější stavba v podobě stroje Alfa Romeo MiTo o výkonu 186 koní (z modifikovaného zážehového čtyřválce 1,4 T-Jet), ale také „malý ďábel“ Fiat 500 Abarth trhající asfalt silou 212 koní. Nejnovější stavba vychází z omezené série sportovních dvoumístných automobilů Alfa Romeo 8C a základní výkon zvyšuje o citelných 150 koní.

Alfa 8C Novitec 02.jpgAlfa 8C Novitec 06.jpg Alfa 8C Novitec 03.jpg

Model Alfa 8C Competizione se v podobě studie představil na autosalonu ve Frankfurtu již v roce 2003, ale na prezentaci sériového provedení si fandové italských plnokrevníků museli počkat ještě tři roky až na pařížskou autoshow. Připomeňme, že již svým označením 8C se tento stroj pokusil navázat na tradici značky Alfa Romeo z půle dvacátého století. Stojí na platformě modifikované z koncernového typu Maserati GranTurismo a využívá předností atmosféricky plněného osmiválce z dílen Ferrari s objemem 4,7 l, pravoúhlým rozevřením válců a standardním výkonem 450 koní (331 kW).

Alfa 8C Novitec 15.jpg Alfa 8C Novitec 04.jpg Alfa 8C Novitec 17.jpg

To však pánům z Novitecu stačit nemohlo, proto sáhli k instalaci přeplňování, jež výkonovou špičku motoru zvýšilo až na 600 koní (441 kW). Díky tomu Alfa Romeo 8C zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 305 km/h. Za další příplatek si můžete objednat novou výfukovou soustavu z nerezové oceli. Pro zlepšení stability ve vysokých rychlostech Novitec instaluje do modelu 8C stavitelné tlumiče a trojdílné ráfky NA3 obouvající pneumatiky Pirelli o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 315/25 ZR22 vzadu. Sada modifikací je dostupná pro vozy v obou karosářských verzích. Interiér může být podle přání zákazníka čalouněn různými kombinacemi kůže a Alcantary.  

  
Alfa 8C Novitec 01.jpg Alfa 8C Novitec 05.jpg Alfa 8C Novitec 28.jpg
Alfa 8C Novitec 07.jpgAlfa 8C Novitec 08.jpgAlfa 8C Novitec 09.jpg
Alfa 8C Novitec 10.jpgAlfa 8C Novitec 11.jpgAlfa 8C Novitec 12.jpg Alfa 8C Novitec 16.jpg
Alfa 8C Novitec 13.jpgAlfa 8C Novitec 14.jpg Alfa 8C Novitec 18.jpg 
Alfa 8C Novitec 19.jpgAlfa 8C Novitec 20.jpgAlfa 8C Novitec 21.jpg
Alfa 8C Novitec 22.jpgAlfa 8C Novitec 23.jpgAlfa 8C Novitec 24.jpg
Alfa 8C Novitec 25.jpgAlfa 8C Novitec 26.jpgAlfa 8C Novitec 27.jpg

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Alfa Romeo Giulietta 1.598
Rok výroby: 2012
Stav: 106 063 km
Cena: 220 000 Kč
Alfa Romeo 166 1.97
Rok výroby: 1998
Stav: 188 943 km
Cena: 45 000 Kč
Fiat Bravo 1.9
Rok výroby: 2007
Stav: 168 700 km
Cena: 70 000 Kč
Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou!

Test ojetiny Renault Clio RS

Skutečné sportovní auto se v rozumné cenové relaci hledá obtížně. Pokud nutně nemusíte mít zadokolku, poslední atmosférické Clio RS je vynikající volba.

26.  7.  2016 | Dalibor Žák | 10 příspěvků
Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s prozatím vrcholným naftovým motorem. Jak rychlý je v praxi a jak si stojí vedle aut, která už mají naše měření za sebou?

24.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 57 příspěvků
Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

GTI Clubsport vs. Mégane R.S. Trophy-R

Jeden slaví narozeniny, druhý se loučí. Ne, tohle nebude klasický srovnávací test, tohle bude především ukázka toho, co všechno dnešní rychlé předokolky umí.

17.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 15 příspěvků