Alfa Romeo 8C po kúře od Novitecu

Italští patrioti z Novitec Rosso si tentokrát vzali do prádla vzácný model 8C, aby z něj udělali nesilnější Alfu současnosti.

Společnost Novitec Rosso čerpá výhradně z nabídky domácích, italských automobilek, ale její záběr je skutečně široký. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na jejich Ferrari 599 GTO s výkonem 888 koní, za zmínku však stojí také poněkud levnější stavba v podobě stroje Alfa Romeo MiTo o výkonu 186 koní (z modifikovaného zážehového čtyřválce 1,4 T-Jet), ale také „malý ďábel“ Fiat 500 Abarth trhající asfalt silou 212 koní. Nejnovější stavba vychází z omezené série sportovních dvoumístných automobilů Alfa Romeo 8C a základní výkon zvyšuje o citelných 150 koní.

Alfa 8C Novitec 02.jpgAlfa 8C Novitec 06.jpg Alfa 8C Novitec 03.jpg

Model Alfa 8C Competizione se v podobě studie představil na autosalonu ve Frankfurtu již v roce 2003, ale na prezentaci sériového provedení si fandové italských plnokrevníků museli počkat ještě tři roky až na pařížskou autoshow. Připomeňme, že již svým označením 8C se tento stroj pokusil navázat na tradici značky Alfa Romeo z půle dvacátého století. Stojí na platformě modifikované z koncernového typu Maserati GranTurismo a využívá předností atmosféricky plněného osmiválce z dílen Ferrari s objemem 4,7 l, pravoúhlým rozevřením válců a standardním výkonem 450 koní (331 kW).

Alfa 8C Novitec 15.jpg Alfa 8C Novitec 04.jpg Alfa 8C Novitec 17.jpg

To však pánům z Novitecu stačit nemohlo, proto sáhli k instalaci přeplňování, jež výkonovou špičku motoru zvýšilo až na 600 koní (441 kW). Díky tomu Alfa Romeo 8C zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 305 km/h. Za další příplatek si můžete objednat novou výfukovou soustavu z nerezové oceli. Pro zlepšení stability ve vysokých rychlostech Novitec instaluje do modelu 8C stavitelné tlumiče a trojdílné ráfky NA3 obouvající pneumatiky Pirelli o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 315/25 ZR22 vzadu. Sada modifikací je dostupná pro vozy v obou karosářských verzích. Interiér může být podle přání zákazníka čalouněn různými kombinacemi kůže a Alcantary.  

  
Alfa 8C Novitec 01.jpg Alfa 8C Novitec 05.jpg Alfa 8C Novitec 28.jpg
Alfa 8C Novitec 07.jpgAlfa 8C Novitec 08.jpgAlfa 8C Novitec 09.jpg
Alfa 8C Novitec 10.jpgAlfa 8C Novitec 11.jpgAlfa 8C Novitec 12.jpg Alfa 8C Novitec 16.jpg
Alfa 8C Novitec 13.jpgAlfa 8C Novitec 14.jpg Alfa 8C Novitec 18.jpg 
Alfa 8C Novitec 19.jpgAlfa 8C Novitec 20.jpgAlfa 8C Novitec 21.jpg
Alfa 8C Novitec 22.jpgAlfa 8C Novitec 23.jpgAlfa 8C Novitec 24.jpg
Alfa 8C Novitec 25.jpgAlfa 8C Novitec 26.jpgAlfa 8C Novitec 27.jpg

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Alfa Romeo 159 3.2
Rok výroby: 2007
Stav: 187 238 km
Cena: 90 000 Kč
Alfa Romeo 159 1.956
Rok výroby: 2009
Stav: 117 262 km
Cena: 145 000 Kč
Alfa Romeo 166 1.97
Rok výroby: 1998
Stav: 188 943 km
Cena: 40 000 Kč
Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné

Hyundai ix20 1.6i 6AT

Malé nošovické MPV je na trhu už pěkně dlouho, takže ho zajisté všichni dobře znají. Jak mu sedí kombinace benzinové šestnáctistovky a nového šestistupňového automatu?

3.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 61 příspěvků
Připravujeme: Peugeot 308 GTi vs. Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Peugeot 308 GTi vs. Leon Cupra vs. Civic Type R

Mají výkon kolem tří stovek koní, samosvorný diferenciál, pohon předních kol a ambice stát se tím nejlepší v kategorii „horkých hatchbacků“. No tak se podívejme na to, který z nich je nejlepší.

28.  4.  2016 | Lukáš Dittrich | 33 příspěvků
Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ

Kdyby nám nedošel benzin, jezdíme v Krušných horách ještě teď. Kromě toho, že nás to ohromě baví, se pořád nemůžeme rozhodnout, kdo je z těchto dvou lepší.

26.  4.  2016 | Lukáš Dittrich | 25 příspěvků