Alfa Romeo 4C váží pouze 895 kg. V Evropě bude stát 60 000 euro

Dlouho očekávaný model je tu. Alfa Romeo představila „nekompromisní sportťák“ 4C.

Na model 4C jsme čekali poměrně dlouho, ale dočkali jsme se. Nová Alfa Romeo už má svou premiéru za sebou a na světě jsou i první fakta. Kde začít? Tento automobil nesází na vysoký výkon, ale extrémně nízkou hmotnost.

Základem je karbonový monokok, doplněný o hliníkové rámy. Své ke snižování hmotnosti řekne také celohliníková jedna-osmička naladěná na 240 koní a 340 Nm. Sečteno a podtrženo, nový italský sporťák váží pouze 895 kg.

Zajímavosti | Sportovní auta | Autosalony | Kupé | Fascinace | Premiéry | Alfa Romeo | Design

Alfa Romeo 4C: první pěkné snímky a 240 koní pod kapotou

Alfa Romeo prezentuje model 4C jako kombinaci toho nejlepšího, co má aktuálně k dispozici s tím, že jediným cílem zde byly zážitky z jízdy. Motor je umístěn uprostřed, o pohon se stará zadní náprava, dvouspojková převodovka vybavená řazením pádly pod volantem obsahuje funkci Launch Control a tak dále. Stovku zvládne italská novinka za 4,5 s, maximální rychlost činí 250 km/h. Také zde nechybí systém DNA, tentokrát je ale doplněný o režim Racing, který kromě jiného vypne stabilizaci.

Za zmínku určitě stojí fantastický design odkazující na modely z dávné minulosti. Rozvor náprav dosahuje na 2,38 m a automobil je vysoký pouze 1,18 m.

Alfa Romeo plánuje prodej po celém světě. Jako první dostanou svůj exemplář zákazníci v Evorčpě, a to v září tohoto roku. Poté se dočkají v Americe a následně zamíří 4C do všech ostatních států světa. Aktuálně je evidováno na 3700 předobjednávek. Cena v Evropě byla stanovena na 60 000 euro.


 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků