Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Značka Alfa Romeo zveřejnila kromě desítek krásných obrázků i podrobnosti ke svému sportovnímu modelu 4C.
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 4C
  2. Fotogalerie

O významu nové řady 4C pro značku Alfa Romeo i samotný automobilový trh jsme hovořili již mnohokrát, připomeňme tedy alespoň skutečnost, že Alfa Romeo 4C se stane prvním sériovým automobilem srovnatelné velikosti a ceny, u kterého bude struktura karoserie vyrobena z uhlíkových kompozitů. Skelet sám o sobě tak váží pouhých 65 kg. Svoji výstavní premiéru si Alfa 4C odbyla již letos v Ženevě, teprve nyní ale můžeme být s fotografiemi a informacemi konkrétnější, prodeje totiž začnou již za několik dní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa 4C - staticky i dynamicky, toto auto prostě budí emoce

O pohon modelu 4C se postará před zadní nápravou podélně usazený, celohliníkový zážehový čtyřválec 1750 TBi s výkonem 240 koní (177 kW), což je mimochodem o 40 koní než se udávalo u starších studií. Dosahovat má točivého momentu 350 Nm a navazovat na něj bude dvouspojková převodovka Alfa TCT. Vůz s pohotovostní hmotností 895 kg má zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosáhnout rychlosti 258 km/h, průměrná spotřeba paliva má přitom činit jen 6,8 l/100 km. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lehká stavba, motor před zadní nápravou a lichoběžníkové závěsy kol: základní ingredience opravdu  zajímavého svezení...

Nová Alfa Romeo 4C vstoupí v Evropě do prodejů v průběhu tohoto října, celkem bude vyhrbeno 3 500 vozů tohoto typu, z nichž je pro zákazníky v Evropě určeno jen 1 000 strojů. Základní verze Essential je údajně určena pro „řidičské puritány“ a nabídne digitální přístrojový štít, kožený volant, látková sedadla, šedé brzdové třmeny a litá kola s průměrem 17 palců vpředu a 18 palců vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér zaměřený na řidiče

Stupeň Racing Pack přidá kromě upraveného volantu také sportovně odladěný výfuk, tužší pérování a o palec větší ráfky. Pokud si potrpíte spíše na styl a pohodlí, je pro vás připravena sada Luxury Pack s komfortnějšími sedadly či hlavními bi-xenonovými světlomety. Je zde ale také široká škála samostatných příplatkových prvků nabízených v rámci „koncernového“ programu Mopar.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo slibuje škálu specifických doplňků i prostor pro zavazadla za motorem

Za zmínku mezi nimi stojí hlavně zadní spoiler z uhlíkových kompozitů, brzdové třmeny s černým, červeným nebo žlutým lakováním, různé druhy krytů zpětných zrcátek, obklady interiéru a hlavních svítilen z uhlíkových kompozitů či speciálně odladěné závěsy kol s novými tlumiči, pružinami i zkrutnými stabilizátory většího průměru.

Následující kapitola
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků