Alfa Romeo 4C: prvních pět vozů předáno jejich majitelům

Automobilka Alfa Romeo pro prvních pět vyvolených připravila ceremoniál, na který nejspíš jen tak nezapomenou.

Nová Alfa Romeo 4C se konečně stává skutečností. Kariéru tohoto modelu, který se stal objektem zájmu všech příznivců evropské tradice rychlých lehkých sportovních aut, sledujeme už od prvních studií, takže připomeňme alespoň skutečnost, že Alfa Romeo 4C se stane prvním sériovým automobilem srovnatelné velikosti a ceny, u kterého bude struktura karoserie vyrobena z uhlíkových kompozitů. Skelet sám o sobě tak váží pouhých 65 kg. Svoji výstavní premiéru si Alfa 4C odbyla již letos v Ženevě a my jsme vám ji v detailech představili v polovině září.

Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Byznys | Kupé | Fascinace | Premiéry | Alfa Romeo

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Na evropské trhy nyní přijíždí nová Alfa Romeo 4C v zaváděcí sérii Launch Edition. Pro prvních pět vyvolených značka Alfa Romeo připravila předání jejich vozů přímo na testovací trati Balocco Test Centre v italském Vercelli. Jestli vás to zajímá, majiteli vůbec prvních pěti vozů Alfa 4C se tam stali Pierluigi De Silvestro ze Švýcarska, Philippe Walch z Francie, Carlos Diniz z Německa, Aldo Mariani Holandska a Stefano Zanotti z Itálie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Předávání prvních pěti vozů Alfa Romeo 4C jejich majitelů

Za zmínku ještě stojí, že celkem vznikne jen 1 000 kusů vozů Alfa Romeo 4C, z nichž polovina zůstane v Evropě. Ale zpět k předávacímu ceremoniálu ve Vercelli. V zástupu vysokých manažerů Fiatu a Alfy Romeo se objevil také Nicola Larini, jenž za volantem vozu Alfa Romeo 155 V6 Ti v roce 1993 zvítězil v šampionátu DTM. A to bylo mimochodem vůbec poprvé a naposledy, co německý seriál závodů cestovních vozů vyhrál jiný než německý vůz.

Video | Fascinace | Premiéry | Alfa Romeo

Podívejte se, jak Alfa Romeo 4C dobyla Nürburgring


 
Evropská Alfa Romeo 4C v sérii Launch Edition je k dispozici v barvách Alfa Red a Carrera White, ovšem na zmíněném předávání byly k vidění jen červené vozy. V její výbavě najdeme například sadu aerodynamických prvků z uhlíkových kompozitů, příplatkové přední svítilny Bi-LED a litá kola s průměrem 18 palců vpředu a 19 palců vzadu. Na pohonné jednotce se nic nezměnilo, před zadní nápravou tak najdeme podélně usazený celohliníkový zážehový čtyřválec 1750 TBi s výkonem 240 koní (177 kW).

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků