Alfa Romeo 4C: prvních pět vozů předáno jejich majitelům

Automobilka Alfa Romeo pro prvních pět vyvolených připravila ceremoniál, na který nejspíš jen tak nezapomenou.

Nová Alfa Romeo 4C se konečně stává skutečností. Kariéru tohoto modelu, který se stal objektem zájmu všech příznivců evropské tradice rychlých lehkých sportovních aut, sledujeme už od prvních studií, takže připomeňme alespoň skutečnost, že Alfa Romeo 4C se stane prvním sériovým automobilem srovnatelné velikosti a ceny, u kterého bude struktura karoserie vyrobena z uhlíkových kompozitů. Skelet sám o sobě tak váží pouhých 65 kg. Svoji výstavní premiéru si Alfa 4C odbyla již letos v Ženevě a my jsme vám ji v detailech představili v polovině září.

Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Fascinace | Byznys | Kupé | Premiéry | Alfa Romeo

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Na evropské trhy nyní přijíždí nová Alfa Romeo 4C v zaváděcí sérii Launch Edition. Pro prvních pět vyvolených značka Alfa Romeo připravila předání jejich vozů přímo na testovací trati Balocco Test Centre v italském Vercelli. Jestli vás to zajímá, majiteli vůbec prvních pěti vozů Alfa 4C se tam stali Pierluigi De Silvestro ze Švýcarska, Philippe Walch z Francie, Carlos Diniz z Německa, Aldo Mariani Holandska a Stefano Zanotti z Itálie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Předávání prvních pěti vozů Alfa Romeo 4C jejich majitelů

Za zmínku ještě stojí, že celkem vznikne jen 1 000 kusů vozů Alfa Romeo 4C, z nichž polovina zůstane v Evropě. Ale zpět k předávacímu ceremoniálu ve Vercelli. V zástupu vysokých manažerů Fiatu a Alfy Romeo se objevil také Nicola Larini, jenž za volantem vozu Alfa Romeo 155 V6 Ti v roce 1993 zvítězil v šampionátu DTM. A to bylo mimochodem vůbec poprvé a naposledy, co německý seriál závodů cestovních vozů vyhrál jiný než německý vůz.

Video | Fascinace | Premiéry | Alfa Romeo

Podívejte se, jak Alfa Romeo 4C dobyla Nürburgring


 
Evropská Alfa Romeo 4C v sérii Launch Edition je k dispozici v barvách Alfa Red a Carrera White, ovšem na zmíněném předávání byly k vidění jen červené vozy. V její výbavě najdeme například sadu aerodynamických prvků z uhlíkových kompozitů, příplatkové přední svítilny Bi-LED a litá kola s průměrem 18 palců vpředu a 19 palců vzadu. Na pohonné jednotce se nic nezměnilo, před zadní nápravou tak najdeme podélně usazený celohliníkový zážehový čtyřválec 1750 TBi s výkonem 240 koní (177 kW).

Fiat Bravo 1.368
Rok výroby: 2011
Stav: 112 970 km
Cena: 114 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2006
Stav: 216 265 km
Cena: 107 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků