Alfa Romeo 4C: první pěkné snímky a 240 koní pod kapotou

Premiéra nové sportovní Alfy s motorem uprostřed již klepe na dveře. Alfa Romeo nyní zveřejnila řadu oficiálních snímků, jež nám umožní nahlédnout také do interiéru.

Na autosalonu v Ženevě se před dvěma roky objevila koncepční studie lehkého sportovního vozu Alfa Romeo 4C Concept, nad jehož tvary i koncepcí srdce milovníků italských automobilů zaplesala. O několik měsíců později ve Frankfurtu se koncept objevil ve stříbrném zbarvení, ale stále to byla jen studie. Značka Alfa Romeo na tom není zrovna dobře a připravované modely se v tichosti posouvají na neurčito, ale její představitelé v případě modelu 4C svůj slib splnili: sériová výroba produkčního provedení odstartuje ještě letos.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 4C ve svém sériovém provedení

Nabízíme vám novou sestavu oficiálních snímků, jež ukazují podobu právě sériového provedení modelu Alfa Romeo 4C, jenž co do délky karoserie nepřekročí hranici 4 metrů. Když je porovnáte s obrázky studií z roku 2011, je vám jasné, že základní proporce i velmi agresivní ladění zůstaly zachovány a změnily se pouze detaily v řešení nárazníků nebo dveřních klik.

Alfa Romeo

Alfa Romeo 4C nanovo, tentokrát v kovově stříbřité barvě

Ale to nejlepší teprve přichází: Alfa Romeo 4C se stane prvním sériovým automobilem srovnatelné velikosti a ceny, u kterého bude struktura karoserie vyrobena z uhlíkových kompozitů. O pohon modelu 4C se postará před zadní nápravou podélně usazený, celohliníkový zážehový čtyřválec 1750 TBi s výkonem 240 koní (177 kW), což je mimochodem o 40 koní než se udávalo u starších studií.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První pohled do interiéru nového kompaktního modelu s motorem uprostřed

Bylo potvrzeno, že na motor modelu Alfa Romeo 4C navazuje dvouspojková převodovka TCT. Soustava DNA upravující nastavení odezvy plynu, převodovky či řízení dostane nově čtvrtý, „nejdrsnější“ režim Race.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 4C
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků