Alfa Romeo 4C: první pěkné snímky a 240 koní pod kapotou

Premiéra nové sportovní Alfy s motorem uprostřed již klepe na dveře. Alfa Romeo nyní zveřejnila řadu oficiálních snímků, jež nám umožní nahlédnout také do interiéru.

Na autosalonu v Ženevě se před dvěma roky objevila koncepční studie lehkého sportovního vozu Alfa Romeo 4C Concept, nad jehož tvary i koncepcí srdce milovníků italských automobilů zaplesala. O několik měsíců později ve Frankfurtu se koncept objevil ve stříbrném zbarvení, ale stále to byla jen studie. Značka Alfa Romeo na tom není zrovna dobře a připravované modely se v tichosti posouvají na neurčito, ale její představitelé v případě modelu 4C svůj slib splnili: sériová výroba produkčního provedení odstartuje ještě letos.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 4C ve svém sériovém provedení

Nabízíme vám novou sestavu oficiálních snímků, jež ukazují podobu právě sériového provedení modelu Alfa Romeo 4C, jenž co do délky karoserie nepřekročí hranici 4 metrů. Když je porovnáte s obrázky studií z roku 2011, je vám jasné, že základní proporce i velmi agresivní ladění zůstaly zachovány a změnily se pouze detaily v řešení nárazníků nebo dveřních klik.

Alfa Romeo

Alfa Romeo 4C nanovo, tentokrát v kovově stříbřité barvě

Ale to nejlepší teprve přichází: Alfa Romeo 4C se stane prvním sériovým automobilem srovnatelné velikosti a ceny, u kterého bude struktura karoserie vyrobena z uhlíkových kompozitů. O pohon modelu 4C se postará před zadní nápravou podélně usazený, celohliníkový zážehový čtyřválec 1750 TBi s výkonem 240 koní (177 kW), což je mimochodem o 40 koní než se udávalo u starších studií.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První pohled do interiéru nového kompaktního modelu s motorem uprostřed

Bylo potvrzeno, že na motor modelu Alfa Romeo 4C navazuje dvouspojková převodovka TCT. Soustava DNA upravující nastavení odezvy plynu, převodovky či řízení dostane nově čtvrtý, „nejdrsnější“ režim Race.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 4C
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků