Alfa-Romeo 4C má českou cenu, není o moc levnější než Boxster

Nové sportovní kupé značky Alfa Romeo má za sebou oficiální premiéru a postupně vstupuje na jednotlivé evropské trhy. Zatímco v jiných zemích Alfa rozesílá médiím tiskové mapy včetně ceníků, u nás se uvedení modelu 4C odbylo tichým zveřejněním základní ceny na webu českého zastoupení značky. 

Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Premiéry | Byznys | Design | Alfa Romeo

Alfa Romeo 4C v detailech: jen 1 000 kusů pro Evropu (+ 63x foto)

Alfa Romeo 4C v základním provedení bude na českém trhu stát 1 299 000 Kč.

Za sportovní auto s karbonovou konstrukcí a motorem uprostřed to není částka přemrštěná, ale ani přehnaně podbízivá.

Porsche Boxster, který jsme vybrali do nadpisu kvůli nižší ceně oproti příbuznému Caymanu, začíná na částce jen o devět tisíc korun vyšší. A je to Porsche. S vyšším výkonem, větší maximálkou a stahovací střechou (ovšem podstatně horším zrychlením 0-100 km/h a vyšší hmotností). Kupé Cayman stojí 1 422 000 Kč.

O zákazníky se ale Alfa s nikým přetahovat nebude. Zaprvé proto, že poměrem výkonu a hmotnosti doslova nemá v podobné cenové hladině konkurenci. Zadruhé proto, že – jak dobře vědí u jiné značky ze skupiny Fiat – klíčové je udržovat převis poptávky nad nabídkou. Alfa Romeo 4C bude vznikat v počtu pouhých 3500 kusů ročně, z čehož pro Evropu je určena rovná tisícovka. 

Ve většině evropských zemí vstupuje 4C na trh v lépe vybavené sérii Launch Edition s exkluzivním lakem, koly a karbonovými doplňky. Ta stojí 60 000 eur (v přepočtu 1,55 milionu Kč).

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků