Alfa Romeo 2uettottanta od Pininfariny je venku

Protagonistou klasické italské designérské školy se v Ženevě stal Pininfarina se studií s poněkud komplikovaným názvem - 2uettottanta.

Vloni v lednu automobilka Alfa Romeo oznámila, že pro letošní ženevský autosalon připravuje celkem tři koncepční studie, jež mají naznačit nástup nového sedanu 159 pro rok 2010. Nyní se nám v Ženevě zjevil koncept z Pininfarinova pera s prazvláštním označením Alfa Romeo 2uettottanta. Společnost Pininfarina dostala za úkol postavit dvoudveřovou studii a její dílo řadou svých stylistických prvků odkazuje na klasické kabriolety Alfa Romeo dávných časů. Již samotný název 2uettottanta jasně odkazuje na nesmírně zdařilý a úspěšný model Duetto (později Spider) z roku 1966, jenž dodnes budí obdiv pro svoji nízkou stavbu a čistotu linií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pininfarinova novinka je opět čistě dvoumístným automobilem, o jehož pohon se stará zážehový, podélně uložený čtyřválec s objemem 1 750 ccm a přeplňováním připomínající model 1750 Veloce z roku 1968. Rudě lakovaný stroj je 4 213 mm dlouhý, 1 797 mm široký a 1 280 mm vysoký a stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 500 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Touto studií chceme světu ukázat, že Pininfarina stále žije a prosperuje,“ vysvětluje Silvio Angori, v současnosti nejvýše postavený muž firmy. 2uettottanta má kromě toho za úkol oslavit sté narozeniny značky Alfa Romeo a zároveň i osmdesátiny samotné společnosti Pininfarina. Popsaná studie bude záhy doplněna dvojicí prototypů z dílen Centro Stile Bertone a Italdesign Giugiaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Duetto, 1966 
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků