164 je svižná kráska zvlášť s V6 i dnes zaujme. Mám doma verzi SUPER 330 tis. najeto. Pořád šlape pěkně.
bolo to prve auto v ktorom sa mi zdvyhol zaludok ako na kolotoci po zosliapnuti pedalu na podlahu..bol som spolujazdec a vtedy este ucen vo fiate ;-) pod kapotou bol 2,0 V6 turbo..auto slapalo ako z ríse snov..pamatam si to ako 1.fuknutie turba 2.fuknutie turba 3.fuknutie turba = 240 km/h :-O :-D
...to určitě...
PREKUKOL SI MA..:-O KLAMEM :-D ale vazne, islo ako raketa a miesto serioveho volantu malo maly 3 ramenny momo..mozno bola poladena.. prisiel s nou talian, taky pocestny.. mal nejaku drobnu opravu..
Jedno z najkrajsich aut ake bolo kedy vyrobene. Ten dizajn je proste nadhera, ked pozriem na tie odporne hrce co dnes jazdia po cestach (cest vynimkam), casto sa radsej kukam inam....
Měl jsem jednu asi 3 roky. 3 litrový šestiválcový benzín, v černé barvě s koženými sedačkami. Dovezená z Německa. Jezdila skvěle. Pak šla do světa. Ale dodnes na ni vzpomínám...
Až na pár nepřesností je to celkem dobrý článek. Třeba tlumiče Nivomat 164 nikdy neměla, za to měla ve verzi Quadrifoglio Verde adaptivní elektronicky řízené tlumiče s gyroskopem. Dostaly taky jiné nárazníky, prahy a lakovaná zpětná zrcátka. Vylepšený šestiválec 3.0 12V v ní pak taky dával díky vyššímu kompresnímu poměru, jinému průměru sání a jinému profilu vačkové hřídele vyšší výkon. Dále pak faceliftů bylo celkem dost a není o tom moc zmínek. První přišel koncem roku 1989 kdy se změnila trochu palubní deska a ovladače mezi sedadly. U modelů Twin Spark pak došlo k zesílení přední nápravy (začala se montovat stejná ramena jako na TD a V6) a karoserie již byla kompletně pozinkovaná. Koncem roku 1991 byla mírná modernizace palubní elektroniky společně s problematickým konektorem na protipožární přepážce a ne moc kvalitním původním kabelovým svazkem řídícího vstřikovacího systému Motronic ML4.1. Z nabídky taky zmizel problematický motor Lancia a byl nahrazen přeplnovaným motorem 2.0 V6 Busso. Další facelift proběhl v roce 1993 kdy se kompletně modernizovala řada motorů, přibyly nové 24V jednotky a 12V dostaly bezkontaktní elektronické zapalování. Verze TD byly kompletně předělány a dostaly nové elektronicky řízené čerpadlo s elektronickým plynovým pedálem Bosch. Dávaly 92kW. Taky byly na výběr verze Super, které měly jiné nárazníky, projektorové světlomety a pár dalších změn. V roce 1995 se pak objevila verze Q4 s pohonem 4x4 a systémem Viscomatic, rovněž bylo možno si připlatit adaptivní tlumiče Boge i do verzí V6 Super 24V. Každopádně 164 byla celkem povedené auto, které i dnes funguje dobře a až na brzdy, které poprvé z těch 250ti na které se dostane auto celkem spolehlivě zabrzdí, ale jen jednou, pak začnou silně vadnout. 164 taky v zásadě netrpí na korozi, reznou pouze povrchově zadní nápravnice a úchyty zadních vlečných ramen. Pokud nějaká je zrezlá, pak je to zcela jistě bouraný nebo silně zanedbávaný kus. Verze QV je dnes celkem problém sehnat a za zachovalý kousek je potřeba dát kolem 5000 eur. Verze Q4 jsou kupodivu méně vzácné a i v česku jich jezdí minimálně deset, o QV vím jen o asi čtyřech. Spousta lidí taky zaměňuje spolehlivé, nezničitelné motory 2.0 Twin Spark 8V s rozvody hnanými řetězem, které jsou schopny najet bez generálky a větších ohledů přes 800 tisíc s pozdějšími 16V, které se dávaly do celkově zmršených 156 a rády se zadíraly. Model 166 byl pak celkem neúspěch, díky cenové politice a mizernému marketingu. Model 156 měl zas velké kvalitativní nedostatky a v podstatě zapříčinil současnou pověst značky.
podle těchto obrázků to vypadá, že Nivomat Alfa 164 měla https://onedrive.live.com/... je to podobný systém jako měla Lancia https://onedrive.live.com/... nakonec i tento obrázek v galerii to dokazuje http://www.autorevue.cz/ShowArticleImageFull.aspx...
Když říkám, že neměla, tak neměla. Najdi jedinou, která jo ;-) To je to samý, jako bys mi tvrdil, že se 164 dělala i v Coupé, kabriu a nebo kombíku. Náčrty taky jsou, plánovalo se to... nic z toho nevzniklo.
zdá se že vám nějaké informace chybí ;-)http://img16.rajce.idnes.cz/d1603/10/10085/10085198_6... ... http://img16.rajce.idnes.cz/d1603/10/10085/10085198_6... ... The entire suspension system has been optimised to provide sports car response and to ensure that a superbly comfortable drive is combined with perfect road-holding even on the limits of adhesion. As an optional extra, the Alfa 1 4 offers a self-levellin system applied to the rear suspension which keeps rear ride height constant under changing loads and therefore heips to maintain both a correct headlight angle and ideal aerodynamic conditions. I have German and Dutch Pricelists from "88, "89 and "90 and this was optional for only the 3.0 V6 version and incombination with climate controle. Costs where in 1990 $2700, € 3700 or in old dutch guilders fl 8000,=.http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-164-and-166/29... ...
Je možné, že to v nabídce bylo, ale realita je taková, že prostě žádná 164 s tímhle systémem, která by nebyla prototyp nebo zkušební nevznikla. Kombíků po Itálii taky asi deset jezdí. Utnuli to jen proto, že nechtěli, aby 164 (vyvíjená ještě za samostatné Alfy Romeo) kanibalizovala prodeje Lancie Thema. Dokonce dostali přímo nařízeno, aby jí udělali "méně luxusní".Zkrátka produkčním 164 s nivomatem uvěřím až nějakou uvidím... v náčrtech a manuálech toho je...
pointa byla: to že jste vy žádnou osobně neviděl neznamená že neexistují. Možná se jich prodalo málo, nebo jen na některých vybraných trzích, ale evidentně existují.poznámka: tohle není nivomat, nivomat nemá elektrické čerpadlo ani dvě hydropneumatické koule jako ona ALFA. Nivomat generuje tlak na základě pohybu pístu tlumiče při přejezdu nerovností. Tento systém měl elektrické čerpadlo a dvě "koule" a má mnohem blíže systému použitém v Citroenech než klasickému nivomatu.
Po této stránce máte pravdu, dle náčrtu to funguje jinak. Nicméně... v devadesátých letech jsem tyhle stroje prodával a řekl bych, že v tom celkem přehled mám. Sám jsem jednu novou měl...
Já ji měl taky a nehádám se s vámi. Je možné že sem se prostě takové verze vůbec nedovážely. Podle toho fóra co jsem postnul předtím to byla záležitost hlavně Německého a Holandského trhu. Takže na jiných trzích taková možnost vůbec nemusela být v nabídce. Nebylo by to ostatně poprvé, co na některé trhy nedorazily určité druhy výbavy nebo motory. Navíc jak to vypadá ten systém se nabízel jen od roku 89 - 94 pro vybavenější verze V6 a později už vypadnul z nabídky úplně. Jeho cena navíc taky nebyla zrovna lidová a zřejmě proto si ho objednalo jen minimum zákazníků...Podobný systém měl i Peugeot 405 T16 na zadní nápravě.https://www.youtube.com/watch...
Zkusím vyhrabat někde staré ceníky. Pokud si ale dobře pamatuju, tak to ani v Německu ani ve Francii v nabídce nebylo. Odjinud jsme to tehdy nevozili...
video jako důkaz že Alfy s tímhle systémem existovaly ;-)https://www.youtube.com/watch... a nejen Alfy, ale i Lancia Thema měla totožný systém:https://www.youtube.com/watch...
tentýž systém na Lancii Thema http://www.berlinasportivo.com/Technical/lancia/Thema832... ...
oprava: ten systém na Lancii není o nastavování světlé výšky, ale kapalinového nastavovaní sklonu světlometů v závislosti na zatížení zadní nápravy. Systém , který používá Alfa Romeo má vzadu dvě hydropneumatické koule...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.