Alfa Romeo 159 byla podle šéfa Fiatu přehmat

Sergio Marchionne, nejvyšší muž Fiatu, prohlásil v rozhovoru pro Automotive News, že stávající model Alfa Romeo 159 byl z řady důvodů „omylem“, což konec konců dokazují také prodejní statistiky.

Na trhu prémiových vozů střední třídy, opanovaném především německými značkami, totiž na jednu stranu postrádá svou někdejší identitu, která vždy přitahovala trvdé jádro zákazníků značky, na druhou stranu ji chybí kvalita a schopnosti, které by Alfě 159 pomohly opravdu seriózně konkurovat zavedeným sedanům a kombi od BMW nebo Audi.

Následnický model by se měl pod staronovým označením Giulia představit na sklonku roku 2012 a měl by znamenat mimořádný pokrok ve všech důležitých parametrech, neboť se s jeho výrobou počítá také v USA. Marchionne zároveň přiznal, že o odkup značky Alfa Romeo projevil zájem koncern Volkswagen, nicméně z prodeje sešlo. Alfa Romeo totiž hraje významnou roli v pětiletém restrukturalizačním plánu celého koncernu Fiat a její cena by byla pro Němce „neúměrně vysoká“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfu 159 už odepsal i šéf koncernu Fiat, nová Giulia by měla zamířit mnohem výše
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2010
Stav: 70 799 km
Cena: 65 000 Kč
Fiat Croma 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 198 132 km
Cena: 64 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků