Kapitoly článku:
- Vzhled, jako kupé, nízké profily, jízdní vlastnosti
- Motor 1,9 JTD 16V, srovnání s 2,4 JTD, řazení
- Hodnocení motoru, interiér
- Interiér, sedačky, hodnocení, parametry
Nepraská
Zpracování interiéru je na slušné úrovni, ani po najetých dvaceti tisících kilometrech neslyšíte při přejezdu nerovností žádné hlasité pazvuky či vrzání plastů. Jen z místa řidičových dveří se při rozjezdu a brždění občas ozval nějaký blíže neidentifikovatelný zvuk, při přejezdu dlažby pak několikrát i prasknutí z hloubi palubovky. Nic zásadního, při jízdě po běžných komunikacích je auto tiché jako spící dítě.
Přední a zadní dveře...
Ergonomie také dostala trošku na frak při tvarování zpětných zrcátek, v nichž není zcela dobře vidět zpět; ostatně z fotografie je to vidět více než dobře. Někdy bych ocenil méně elegance na úkor lepší ergonomie. Trošku mi také vadil ovladač elektrického nastavení zrcátek, který je umístěn na středovém tunelu za řadicí pákou, stejně jako tlačítko pro vypnutí protiskluzu, či ovladače mlhovek. A ještě jedna „stížnost“: opěra loktu na dveřích je příliš nízko, takže pokud jsem si opřel ruku, nedosáhl jsem na volant. Naštěstí střední loketní opěrka je v pohodě.
Zrcátko nemá příliš ergonomický tvar --- Ovladače zrcátek a mlhovky jsou na středovém tunelu
Sedačky vás nepustí
Velmi dobré jsou sedačky. Mají optimální délku sedáku i opěradla a velmi výrazné boční vedení. Po usazení jsem se takřka stal součástí auta – tak, a mohu vyrazit. Jen mi není zcela jasné, jak se do mezi úzké boční vedení napasují zavalitější řidiči. Sedačky jsou tvrdé, stejně jako naladění podvozku, takže budete cítit každý hrbol či výmol. Na druhou stranu z tvrdých sedaček nebolí záda na delších cestách. Ocenil bych ještě sklopné opěrky hlavy, ale to je už prkotina.
Sedačky mají velmi dobré boční
vedení a jsou patřičně tvrdé, což k sportovnímu vzou bezesporu patří.
Na poměrně pohodlných zadních sedačkách mají cestující dostatek místa před koleny, tedy pokud na místě řidiče nesedí opravdu dlouhán. Opěradla mají větší náklon, takže jsem si vzadu nepřipadal nijak toporně. Alfa je pohodlná pro čtyři cestující, pátý už má s místem problém, už jen proto, že cestující sedící po straně narážejí hlavou do horního okraje otvoru dveří. Naštěstí jsem tak musel jet jen nějakých patnáct kilometrů.
Zadní sedačky jsou pohodlné, ale jen pro dva lidi --- Loketní opěrka se hodí
Výdechy klimatizace vzadu
Mnoho dobrých důvodů ke koupi
Alfa Romeo 156 je povedený automobil střední třídy, který má skvělé jízdní vlastnosti. S turbodieselem 1,9 JTD 16V nabízí i svižné svezení a přitom nebudete jezdit k pumpě každý 400 km. Zvyknout si musíte na syrovější chod zejména za studena a za volnoběhu a také na vibrace pronikající do interiéru. Záleží jen na vás, zda si libujete v benzínu nebo naftě; nabídka motorů Alfy 156 je opravdu široká.
Parametry:
- Alfa Romeo 156 Distinctive
- Rozměry: 4430 x 1745 x 1415 mm
- Rozvor: 2595 mm
- Hmotnost: cca 1300 kg
- Zavazadlový prostor: 378 l
- Motor: 1,9 JTD 16V 103 kW (4000 ot.), 305 Nm (2000 ot.)
- Zrychlení na 100 km/h: 9,3 s
- Spotřeba: 8,0/4,7/5,9 l/100 km
- Palivová nádrž: 63 l
- Výbava: ABS, ASR, systém řízení stability VDC, 6 airbagů, okna i zrcátka v elektrice, rádio s CD přehrávačem, 6 repro, mlhovky, dvouzónóvá automatická klimatizace, dálkové ovládání centrálního zamykání, alarm, palubní počítač, přední a zadní loketní opěrka (s tunelem pro lyže)
- Příplatková výbava: 17" hliníková kola, xenonové světlomety, tempomat, ovládání rádia na volantu, metalíza
- Základní cena: 833 tisíc
- Celková cena: cca 880 tisíc